Waar stem jij op?

PvdA
12%
8
CDA
Geen stemmen
0
D66
2%
1
VVD
34%
22
ChristenUnie
Geen stemmen
0
SP
12%
8
Groen Links
9%
6
lokale partij
18%
12
anders...
12%
8

Totaal aantal stemmen: 65
bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Hier stemt toch wel meer dan 30% ? ;)

wo mar 08, 2006 10:35

Het durven nemen van beslissingen is nimmer goed voor de populariteit en het is zeldzaam dat partijen worden beloond voor kabinetsdeelname. Ik ben geen sympathisant van de PVDA, ik stem D66 of VVD, lijkt mij de kans zeer gering dat deze partij een coalitie aangaat met de SP.

matra sports
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 11:56

SP klinkt leuk maar als je verder leest :shock:
Ik hou in mijn stemgedrag ook altijd een beetje rekening met welke coalitie ik niet wil. Misschien niet helemaal juist maar toch.
DE partij bestaat voor mij niet. Jammer dat de Leefbaren er een beetje een puinhoop van maakten. Dat straalt toch af op andermans stemgedrag.
Maar goed links is nu sterk door een geen goede man op rechts denk ik.
Laatst gewijzigd door matra sports op wo mar 08, 2006 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 08, 2006 12:07

Er bestaat gelukkig Europese wetgeving dat SP schijnt te vergeten. Het is gelukkig niet allemaal uitvoerbaar.
In ieder geval zit ik niet te wachten op een coalitie van PvdA, SP en Groenlinks. Wellicht volgend jaar als gevolg strategisch stemmen??
De vorige landelijke verkiezingen heb ik zelfs het CDA overwogen??

Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mar 08, 2006 12:19

SCARB = Stichting Club Autorijdende Rechtse Ballen
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

SPIDERVELOCE1750

wo mar 08, 2006 12:36

Wat is er bij jullie gebeurd met D66 ? Sorry ... Maar ik heb een aantal jaren (vooral eind jaren 90 ) de Nederlandse politiek goed gevolgd en toen leek D66 mij iets wat ze voor mijn part onmiddelijk mochten uitvinden in België . Hier ben ik blijkbaar de enige die er voor stemt . Afstraffing voor deelname aan het beleid en nu een flauw afstreksel van zichzelf geworden ?

Ik vind dat strategisch stemmen nog zo slecht niet , zeker op lokaal vlak . Ik doe dit ook regelmatig , maar voor de Tjeeven ( sorry CDA bij jullie , CD&V bij ons ) zou ik echt nooit kunnen stemmen . Idem dito voor het Vlaams Behang ... :wink:

Kristal

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 08, 2006 12:40

Belang richt zich op 1 groot probleem, een probleem dat idd dringend moet worden aangepakt. Alleen gaan zij dat evenmin kunnen. Meeste belangstemmers staren zich daar blind op en lezen de kleine lettertjes niet.
Ik doe graag dwars. heb destijds nog voor Van Rossem gestemd ! :mrgreen:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 08, 2006 12:43

deze keer SP in ons dorp en dan heb ik het niet over landelijke politiek.....want dat weet ik nog niet :wink:

laat ze hun grote mond nu maar eens waarmaken op het pluche. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken hier op lokaal nivo :roll:
:jumping:
Laatst gewijzigd door Paliri op wo mar 08, 2006 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
156

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Hier stemt toch wel meer dan 30% ? ;)

wo mar 08, 2006 12:50

Belang richt zich op 1 groot probleem, een probleem dat idd dringend moet worden aangepakt. Alleen gaan zij dat evenmin kunnen. Meeste belangstemmers staren zich daar blind op en lezen de kleine lettertjes niet.
Ik doe graag dwars. heb destijds nog voor Van Rossem gestemd ! :mrgreen:
:lol: Ik ook !!!

Maar dat is voor mij een echte proteststem . Sommigen denken dat ze dat ook doen als ze voor het Vlaams Belang stemmen en dat vind ik op zijn zachts uitgedrukt niet zo verstandig . Het probleem moet inderdaad grondig aangepakt worden , maar wij zitten hier helaas met al die positieve discriminatieregeltjes . Dit laatste niet enkel voor allochtonen hoor ... Het feit dat bijvoorbeeld 50% van de stemlijsten moet bezet worden door vrouwen .... :roll:

We zijn hier weer vertrokken vrees ik :oops: :wink:

Kristal

matra sports
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 12:54

@Yvo : we kennen elkaar niet :wink:

matra sports
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 12:59

@Kristal : men stemt landelijk gezien op mooie gezichten met een uitstraling. Een partijprogram wordt zelden gelezen. Een charmante lijsttrekker is
er niet voor de D66 denk ik zo.
Nu heeft 80% van onze allochtonen ( 2.2 miljoen zijn er in NL ) op de PvdA gestemd omdat het beleid t.o.v. deze bevolkingsgroep
enkele jaren terug nogal veranderd is door de huidige regering waar PvdA geen deel van uitmaakt. Het gaat hier van links naar rechts en vise versa.
Bovendien heeft de zittende regering de economische wind sterk tegen en dat doet mensen belsuiten de andere kant te kiezen.
Als WIlders morgen om zeep wordt geholpen door een Moslim wint rechts de verkiezingen. Zo gaat dat.

cor
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 13:12

:lol: :lol:
nee, dan voor ons BLU sinistra... :wink:
Laatst gewijzigd door cor op wo mar 08, 2006 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 08, 2006 13:21

We zijn toch een vreemd landje met in verhouding veel politieke partijen. D66 is voor een praktisch aanpak ( zonder ethische principes, reli-zaken) maar zoals Matrasport aangeeft, verschuift het soms van links naar rechts en de stemkeuze wordt (soms) ingegeven door veranderd klimaat dus besluiten blijven soms uit en zaken etteren voort.
Hoewel dat nadelen heeft, ben ik toch tevreden.( De hobby no.1 van iedere Nederlander blijft toch zeiken en klagen en het verklaart de opkomst van SP )

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 08, 2006 14:12

@ Kristal

Van Rossem is in weze ne communist dus dat was toen niet zo wijs van ons. Maar 'k vond 'm wel cool, haha
Tja 't Belang is een zaak apart he. Zeer veel proteststemmers. Mensen die ik tegenwoordig wel kan waarderen zijn figuren als JM De Decker bv. of Coveliers. Die durven het probleem bij naam noemen, zonder meteen Breendonk terug te openen ;)
Is er in Nederland iets als 't Vlaams belang trouwens ? LPF ging destijds wel een beetje die kant op dacht ik ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo mar 08, 2006 14:15

Pfffffffffffffffffff............. Een hoop rechtse ballen hier !!!!!!!!!

:wink:
Leo
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

SPIDERVELOCE1750

wo mar 08, 2006 14:56

@ Kristal

Van Rossem is in weze ne communist dus dat was toen niet zo wijs van ons. Maar 'k vond 'm wel cool, haha
Tja 't Belang is een zaak apart he. Zeer veel proteststemmers. Mensen die ik tegenwoordig wel kan waarderen zijn figuren als JM De Decker bv. of Coveliers. Die durven het probleem bij naam noemen, zonder meteen Breendonk terug te openen ;)
Is er in Nederland iets als 't Vlaams belang trouwens ? LPF ging destijds wel een beetje die kant op dacht ik ?
Van Rossem zijn Libertijnse theorien stonden mij wel aan toendertijd en dat hij ooit het Communistisch Manifest UITGELEZEN had , siert hem eerder . Ik heb het ooit geprobeerd en na twee weken en een paar bladzijden verder terug aan de eerste pagina moeten beginnen en dus nooit volledig gelezen . :oops: . En Pim Fortuna ... Ik vergelijk hem eerder met JM De Decker hier , schenenschopperkes die inderdaad de vinger op de wonde durven leggen ... Rechts is niet gelijk aan racisme en dat zouden ze hier in België beter eens gaan begrijpen . Zo kan je naar mijn mening ook het Belang een kopke kleiner maken ... Moelijke discussie hoor , net zoals het cordon sanitair ...

Wat Bert zegt ivm steeds wisselende regeringscoalities , daar ben ik het ook absoluut mee eens . Vier jaar is inderdaad te kort om een goed beleid uit te bouwen . Maar ja ... Lange periodes neigt dan weer naar dictatuur ...

Maar goed ... Ik heb dus ondertussen al jaren een paarse tandenborstel ... :wink:

Kristal

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”