Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Nu ook Christenhuis (Enschede) Falliet

ma jul 04, 2005 20:35

Ik vind het zeker ook erg jammer. Kwam er toch vaak om mijn onderdelen er te halen. Werd door de jongens van het magazijn ook altijd zeer netjes (telefonisch) te woord gestaan. Ze wisten ook altijd gelijk wie ze aan de telefoon hadden. Bij de afdeling verkoop snapten ze het niet helemaal, inderdaad. Erg jammer. Maar de afdeling magazijn en de garage waren toch echt wel liefhebbers aan het werk!!

Erg jammer dat er dus nou nog een dealer in Twente weg is. Blijft er volgens mij maar 1 in Overijssel over :?: (JP Auto Italia in Oldenzaal?) Erg jammer allemaal...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

jan bert

ma jul 04, 2005 23:01

... elk failliesement is een drama. ookal is het een opeldealer om de hoek!
zou de houding van FAN te maken hebben met het feit dat kroymans de alfa's voor 'ons" gaat importeren (nog effe vervelend doen zolang het nog kan)???
ik heb geen verstand van failliesementen, maar ik denk dat dit misschien een reden zou kunnen zijn?!?
al met al een drama :cry: :cry: :cry:

Bialbero1962
Member
Member

di jul 05, 2005 00:11

faillissementen zijn heel ingrijpend, m.n. voor het personeel.

de auto's van klanten kunnen door een curator echter niet rechtsgeldig worden toegeeigend. hooguit tijdelijk ingenomen zodat de curator zich kan orienteren. daarna zal
hij alleen betaling mogen vragen voor de gedane reparaties (logisch).

het kan wel zuur zijn voor mensn die al betaald hadden voor hun auto en nog wachten op de levering ervan.Tenzij de importeur die leveringsplichten overneemt moeten die mensen maar hopen dat ze nog ene cent uit het faillisement krijgen...zou echter een schande zijn als de importeur geen genoegdoening zou geven..
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Yvo
Guru
Guru

wo aug 10, 2005 10:20

Christenhuis verder zonder dealerschap, met partner
ENSCHEDE - Het failliet verklaarde autobedrijf Christenhuis aan de Buurserstraat in Enschede maakt een doorstart. Deze week is het onder de nieuwe naam Auto Christenhuis & Hofstee weer geopend, maar nu zonder dealerschap. Berto Hofstee, afkomstig van Saab Jansse, treedt als partner toe tot de nieuwe besloten vennootschap.

Het accent komt te liggen op gebruikte auto’s. Wél kunnen nieuwe auto’s van de merken Alfa Romeo, Fiat, Kia en Saab worden geleverd onder de normale condities en service.

Christenhuis, lang geleden onder meer dealer van Simca, daarna van Alfa Romeo en Fiat en tenslotte alleen nog van Kia, sloot in juni jl. gedwongen de deuren na een bestaan van 87 jaren.

Eerst was er de vuurwerkramp, die het pand aan de Deurningerstraat vernielde. Verhuizing volgde na de Buurserstraat. Maar de extreem lage rendementen, de moordende concurrentie en de zeer actiegevoelige Italiaanse merken waren volgens directeur Herman Christenhuis de voornaamste oorzaken van het einde.

Daarnaast trad onvoldoende herstel op na de tegenvallende resultaten uit het recente verleden en ligt een geschil met de importeur van Fiat over 560.000 euro nog bij de rechter. Het vonnis wordt volgende maand verwacht.

Volgens Herman Christenhuis zijn er de laatste weken veel positieve reacties van voormalige klanten binnengekomen: ‘Dat deed ons besluiten te proberen door te gaan. Het betekent wél dat ik zelf voluit moet meewerken om de kosten te drukken, terwijl ik anders wat taken had willen afstoten. Ik ben 60 jaar. Mijn jongere compagnon is voor de helft eigenaar en zal de zaak over enkele jaren geheel overnemen.

De afgelopen weken is er enorm hard gewerkt om de boel weer op poten te krijgen. Daar komt heel veel bij kijken. Alles moet opnieuw gecontroleerd en gekeurd worden. Voordeel is dat we reeds een klantenkring van tussen de drie en vierduizend mensen hebben. Verder zitten we niet meer vast aan de taakstellingen en verplichtingen van importeurs, terwijl we nieuwe auto’s kunnen verkopen en ook in voorraad kunnen hebben. Alleen de bonussen krijgen wij niet. We zorgen voor een voorraad gebruikte auto 's van alle merken. We hebben aanvankelijk uiteraard een beperkte liquiditeit, dus zullen we voorzichtig opstarten en goed in de gaten houden wat de klant wil.’

In de nieuwe setting zet Christenhuis & Hofstee het bedrijf voort met zes personen, onder wie vier terugkerende monteurs. Bij het faillissement waren nog 14 personen in dienst.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

MarcoSprint
Full Member
Full Member

wo aug 10, 2005 11:53

Inderdaad een erg triest verhaal. Zeker voor de mensen die hun auto daar hebben staan voor onderhoud. Ik vind sowieso de auto-branche een vreemde branche. In mijn ogen is het de enige branche waar je als klant je best moet doen om klant te mogen worden. En als je dat dan bent dan moet je nog oppassen dat ze je niet een oor aannaaien. Ik heb zelf ook al verschillende malen gehad dat je niet serieus genomen wordt als toekomstige klant. Toen ik mijn oude 33 serie 1 wou inruilen werd ik zelfs bij veel bedrijven lachend weggestuurd. Geen interesse, niet verkoopbaar. Terwijl hij toch echt heel netjes was. En dan maar klagen dat de zaken zo slecht gaan. Raar hé.
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

raspaardje

do feb 02, 2006 11:29

Goedemorgen,

Mijn naam in Karel, van jongs af aan besmet geraakt met het virus toen m'n vader 75 TS en achtereenvolgens 164 TS ging rijden, en nu zelf op zoek naar een mooie Alfa. Ik heb er één op het oog en ik stuit in mijn zoektocht op iets waar dit topic me wel eens van dienst kan zijn. Daarom haal ik het naar boven.

Wat is het geval? Het onderhoudsboekje van de Alfa die ik op het oog heb vermeldt een stempel bij de 40.000 km beurt van toen nog Alfa dealer Christenhuis. Ik heb deze dealer gebeld voor een onderhoudshistorie, echter het kenteken is in hun database onbekend. De beste man vertelde mij dat dat onderhoud dan gebeurd was door een klant zonder klantnummer, en dus eigenlijk een eenmalige klant was. Omdat de stempel bij de 40.000 km (grote beurt) gestempeld staat, lijkt me dat punt 1 niet waarschijnlijk, punt 2 is dat op deze manier de geschiedenis van deze auto van z'n geboorte, het jaar 2000, tot begin 2003 onbekend is. De auto zou daar zelfs niet geleverd zijn, terwijl dat toch echt het geval is.... Latere beurten zijn nl. bij van Asselt in Weesp en Amersfoort gedaan, ook toen nog Alfa dealer zoals jullie wel weten. De kosten van deze beurten heb ik dus wel kunnen achterhalen. Wat dat betreft heeft de Alfa een bewogen dealertijd gehad: Christenhuis, Van Asselt Weesp en Van Asselt Amersfoort, beter had ie het niet kunnen treffen.....

Mijn vraag: weet er iemand of de onderhoudsgegevens van Christenhuis misschien overgenomen zijn? Of zijn ze in alle ontwikkelingen een deel van hun onderhoudsgegevens kwijt geraakt? Ervaringen hiermee?

Trouwens, iemand bekend hier hoe het nu met het bedrijf gaat? Alle medewerkers weer goed op hun pootjes terecht gekomen?

Groet,

Karel

Ruud33 16V

do feb 02, 2006 12:30

Precies weet ik het niet. Een aantal monteurs zijn dus weer terug en van een aantal weet ik dat ze ergens anders meteen weer aan de bak konden. Zo is, als ik me niet vergis, de voormalig chef werkplaats meegegaan naar Munsterhuis (de nieuwe alfa dealer dus).

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 02, 2006 12:39

Sommige dealers hebben het ook aan zichzelf te wijten. Te vaak wordt een snelle blik vanuit de showroom geworpen op de auto, gebladerd in een boekje en de diagnose is vaak incourant en een lesje autohandel.

Remco S
Guru
Guru

vr feb 03, 2006 19:14

@karel

Ik zag dat je de kosten die bij van asselt zijn gemaakt al hebt kunnen achterhalen, zijn dit alleen de kosten, of ook de gehele rekeningen? Als je nou niet de gehele rekeningen van de auto hebt kan ik maandag wel even voor je kijken wat er toen allemaal bij van asselt aan de auto is gedaan. Als dat nou het geval is, moet je me heel even het kenteken pb'en dan kan ik wel voor je de oude rekeningen uitprinten (mochten ze niet gesloten zijn)

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 03, 2006 20:43

Tja je wordt van zulke berichten natuurlijk niet echt vrolijk
zeker niet als je er ook klant bent en je wagen staat er toevallig. :twisted:
sterkte ermee :!:

een gelukje hardenberg heeft geen alfa dealer
kan ie ook niet falliet gaan.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

raspaardje

za feb 04, 2006 01:05

@ Remco S

Je hebt PB!! Zal heel relaxed zijn als het lukt!

Remco S
Guru
Guru

za feb 04, 2006 07:59

ik doe mijn best voor je!!!

Yvo
Guru
Guru

di okt 31, 2006 20:58

Vanaf morgen is het echt gebeurd met Christenhuis (Hofstee), de deur gaat definitief dicht.
Toch wel jammer van zo'n oud bedrijf.......

MIjn pa kocht er in 1976 zijn Giulia Nuova 1600, ik in 1999 mijn vorige 156.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Anke

di okt 31, 2006 23:02

Ja ik wist het al een maand dat ze dicht gingen. Herman Christenhuis zei tegen ons dat hij ons geen Brera meer wilde verkopen omdat hij wist dat hij geen tijd genoeg meer te "leven" had om hem ons ook daadwerkelijk te leveren. Maar we moesten ons mond houden en hebben we dan ook maar gedaan.
Ik heb er 2 145's gekocht en was heel erg te spreken over de werkplaats moet ik zeggen, had een vaste monteur die allebei mn auto's deed.
Zal ze missen :cry:

tinus1
Junior Member
Junior Member

di okt 31, 2006 23:37

idd. triest voor alfa en banen van mensen: maar ook mijn ouders heben geen goede ervaringen met deze dealer. 2 auto's gekocht daar: net gekochte 2e hands met achteraf ernstige gebreken en de 2e met ondeugdelijke reparaties.
(ik hou het maar op mixed feelings)
147 1.6 ts Veloce '01 821/A Nero Fuoco
33 1.7ie '92 rosso -geschorst/te koop

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”