Hallo giulia-tom,
Bedankt voor je tip! Alleen...bedoel je met dat 'veel 156 geven een schraapgeluid wanneer ze de drempel afkomen....' dat echt heel veel 156s dat hebben? Want die van mij is verlaagd, dus als ook niet verlaagde 156s al veel moeite hebben met drempels, wat moet je dan met een verlaagde 156....?
Schuin over drempels heen lijkt me trouwens nog best wel lastig, want dan rijdt je dus niet meer recht, maar stuur je dus gewoon naar links ofzo om dan met het recht voorwiel iets eerder van de drempel af te gaan.
Nee dat moet helemaal niet zo moeilijk zijn om je stuur iets naar links te bewegen (je hoeft er niet helemaal schuin overheen)
Ik stuurde met mijn Giulia (laaaaag) op de volgende manier, voor de drempel uiterst rechts aanhouden, wel recht rijden voordat je vlak voor de opgang het stuur IETS naar links beweegt.
De ritjes die ik meemaakte in de 156 vond ik dat de neus DOORVEERDE bij het verlaten van de drempel....Het hoeft dus niet zo te zijn dat als jouw 156 verlaagd is, datzelfde bereikt wordt, misschien is jouw auto's vering wel stugger en maakt de neus helemaal niet een knieval!
Kijk maar goed naar 50-100 cm na een drempel, daar zie je vaak krassen op de weg, dan heb je vaak te maken met een zogenaamd heftige tafelvorm van een drempel.....(waar ook BMW's niet blij mee zijn).....
Hoe hoger de snelheid, hoe dieper de neus wordt ingeduwd bij het verlaten van die drempel....
Je zult zien, maar doe voorzichtig!