rboudewijns

Re: RE: Ik wil graag een Alfa, maar iedereen verklaart me vo

wo nov 30, 2005 10:35

Nou ja, in ieder geval vind ik de velgen toch heel mooi. Maar nee, ik wist nog niet dat je zo'n expert bent. Alleen...al die 3 velgen uit die brochure hebben een alfaembleem met dezelfde 5 kleinere gaatjes erom heen...en dat hebben die van mij ook. Zou dat dan toeval zijn.
Je bent wel eigenwijs zeg, het zijn geen originele Alfa velgen; de vijf gaten zijn gewoon de bout/moer gaten, die elke velg op een 156 heeft! Met een steek van 5x98, het alfa embleem kan je er gewoon op plakken :wink:

p.s. trouwens wel een mooie auto, veel plezier ermee!

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 30, 2005 22:42

Nou ja, in ieder geval vind ik de velgen toch heel mooi. Maar nee, ik wist nog niet dat je zo'n expert bent. Alleen...al die 3 velgen uit die brochure hebben een alfaembleem met dezelfde 5 kleinere gaatjes erom heen...en dat hebben die van mij ook. Zou dat dan toeval zijn.
Je bent wel eigenwijs zeg, het zijn geen originele Alfa velgen; de vijf gaten zijn gewoon de bout/moer gaten, die elke velg op een 156 heeft! Met een steek van 5x98, het alfa embleem kan je er gewoon op plakken :wink:

p.s. trouwens wel een mooie auto, veel plezier ermee!
Tussen de bout/moergaten zitten weer kleinere gaatjes, die bedoelt IlSegreto :idea: En toch zijn het geen fabrieksoptie velgen ;)

rboudewijns

wo nov 30, 2005 23:53

Tussen de bout/moergaten zitten weer kleinere gaatjes, die bedoelt IlSegreto :idea: En toch zijn het geen fabrieksoptie velgen ;)
Die fabrieksvelgen hebben "die" kleine gaatjes iig niet. Maar laten we hier over op houden :wink: Mooie auto :D

psillen
Guru
Guru

do dec 01, 2005 00:32

Maar wat heb jij dan, met het standaard SUV idee?
Grapje. :wink:
Ik bedoel gewoon als ie uit de fabriek ik komen rollen, zonder sportpakket en niet verlaagd.
Dan staat ie een aantal centimeters hoger.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

do dec 01, 2005 14:08

Het zijn wel originele alfavelgen, psillen. In het midden van de velg (niet te zien op de foto, maar daar heb ik bewust wel op gelet) staat het alfa merkteken.
De emblemen zegt op zich niets, zie opm. AlfettaOwner.

Maar aangezien je nieuw op het forum bent, kun je nog niet weten dat ik best wel een originaliteitsfreak ben.
Dus dit soort details weet ik wel :wink:
Ik heb een scan voor je gemaakt van originele velgen uit de brochure van destijds.
Later zijn er nog meer velgen bijgekomen. O.a. mooie 17" spaakvelgen, zoals Sinus op z'n SW heeft. :)

Je auto lijkt ook verlaagd te zijn, als ik de foto zo bekijk?
Staat beter dan de mijne met het standaard SUV idee, maar s.v.p. voorzichtig met drempels hoor.
Hehe, juist: hele mooie 17 inch spaakvelgen zijn er ook. En deze velgen zijn zeker niet origineel. (ook ik ben zo'n originaliteitsfreak :wink: ) Maar het staat wel erg mooi onder je 156. Mooie auto :thumbs:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

stennie
Advanced Member
Advanced Member

RE: Ik wil graag een Alfa, maar iedereen verklaart me voor g

do dec 01, 2005 17:12

Koopt iemand uit Leiden een auto helemaal uit het Noorden???
En dan ook nog verbaasd vragen waarom iedereen je voor gek verkklaart :?: :?: :?: :jumping:

Ik denk dat jij tevreden mag zijn met je aanwinst en ik wens je er veel plezier mee :driving: :thumbs:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

IlSegreto

do dec 01, 2005 17:43

Tja, een 13 in een dozijn auto van een ander merk koop je natuurlijk niet zomaar zo ver weg. Daar zou ik ook nooit zo ver voor reizen 8)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 01, 2005 18:39

En dan ook nog verbaasd vragen waarom iedereen je voor gek verkklaart :?: :?: :?: :jumping:
Erg dom inderdaad. Ik doe het altijd precies andersom. :wink:

Alfasassie

do dec 01, 2005 22:58

Misschien was dat wel dom Kas ;)

Gefeliciteerd ILSegreto, welkom bij de gekken!

Groetjes Saskia

stennie
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 02, 2005 15:39

:jumping: :jumping:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 04, 2005 11:16

@ il Segreto: Toen ik de foto voor het eerst zag dacht ik: Best mooie wielen! Beschaafd en toch sportief!
Het is helemaal geen schande om een "vreemde" velg te monteren, het geeft juist meer personificatie!
Tenzij die wielen buitensporig erg zijn, dan snij je jezelf juist in de vingers! Bij jou NIET het geval dus....

En die drempels zijn gerieflijker als je de auto voor het eroprijden iets schuin trekt: dus niet met 2 wielen tegelijk erop en bij een 156 eraf.... Veel 156 geven een schraapgeluid wanneer ze de drempel afkomen....Dat ligt aan de combinatie van het inveren van de voorkant terwijl op dat moment net de achterkant er ook afgaat.....een soort dieptepunt bereikt ie daar....
Echt: rustig aan met het erafrijden en probeer de auto wat schuiner te trekken....

(2 wielen tegelijk maken de neusduik groter dan wanneer er ongelijk de drempel wordt afgereden....)

Veel plezier in de mooie aanwinst !
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

IlSegreto

ma dec 05, 2005 23:11

Hallo giulia-tom,

Bedankt voor je tip! Alleen...bedoel je met dat 'veel 156 geven een schraapgeluid wanneer ze de drempel afkomen....' dat echt heel veel 156s dat hebben? Want die van mij is verlaagd, dus als ook niet verlaagde 156s al veel moeite hebben met drempels, wat moet je dan met een verlaagde 156....?

Schuin over drempels heen lijkt me trouwens nog best wel lastig, want dan rijdt je dus niet meer recht, maar stuur je dus gewoon naar links ofzo om dan met het recht voorwiel iets eerder van de drempel af te gaan.

psillen
Guru
Guru

ma dec 05, 2005 23:37

Schuin over drempels heen lijkt me trouwens nog best wel lastig, want dan rijdt je dus niet meer recht, maar stuur je dus gewoon naar links ofzo om dan met het recht voorwiel iets eerder van de drempel af te gaan.
Nee hoor, niet lastig doe ik ook meestal. Gewoon proberen.

Dat was nou het voordeel van m'n Giulia: niet verlaagd en gele Koni's. Kon ik met 50 à 60 over een drempel waar m'n
-onverlaagde- 156 met max. 30 km/u overheen kan.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 06, 2005 00:30

Hallo giulia-tom,

Bedankt voor je tip! Alleen...bedoel je met dat 'veel 156 geven een schraapgeluid wanneer ze de drempel afkomen....' dat echt heel veel 156s dat hebben? Want die van mij is verlaagd, dus als ook niet verlaagde 156s al veel moeite hebben met drempels, wat moet je dan met een verlaagde 156....?

Nee dat moet helemaal niet zo moeilijk zijn om je stuur iets naar links te bewegen (je hoeft er niet helemaal schuin overheen)
Ik stuurde met mijn Giulia (laaaaag) op de volgende manier, voor de drempel uiterst rechts aanhouden, wel recht rijden voordat je vlak voor de opgang het stuur IETS naar links beweegt.

De ritjes die ik meemaakte in de 156 vond ik dat de neus DOORVEERDE bij het verlaten van de drempel....Het hoeft dus niet zo te zijn dat als jouw 156 verlaagd is, datzelfde bereikt wordt, misschien is jouw auto's vering wel stugger en maakt de neus helemaal niet een knieval!

Kijk maar goed naar 50-100 cm na een drempel, daar zie je vaak krassen op de weg, dan heb je vaak te maken met een zogenaamd heftige tafelvorm van een drempel.....(waar ook BMW's niet blij mee zijn).....
Hoe hoger de snelheid, hoe dieper de neus wordt ingeduwd bij het verlaten van die drempel....

Je zult zien, maar doe voorzichtig! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”