Alfa
Advanced Member
Advanced Member

RE: Traject controle... wie?

do nov 24, 2005 20:01

Nee 30 euro en 1 cent :D hebben ze lekker wat te doen daar op de administratie de sukkels :wink:

Het is inderdaad een koopje :!: Zo terugverdiend met de tijdwinst :jumping:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Erwin artc50

vr nov 25, 2005 10:08

let op! vanaf januari 2006 ook traject controle op de A12 bij Arnhem (100 km gedeelte)! Daar te hard rijden = 100% zeker een dikke bekeuring. Dus opletten svp.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr nov 25, 2005 10:27

Heeft er iemand wel een een bon gehad bij het Kleinpolderplein? Iedereen gaat er van uit dat het werkt maar is dat ook zo?
Op de Zeelandbrug zou sinds afgelopen zomer ook controle zijn (80km) maar dat heeft nooit gewerkt, zeker niet toen een in slaap gevallen vrouw het hele portaal bij Zierikzee omver reed. :jumping: Nadeel is dat die zuunige Zeeuwen nu nog steeds met dik 68km op de brug scheuren... Ja, want stél nou dat ze tóch.... :evil:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 25, 2005 14:31

Ha Dre. jij pleit voor een rekening courant bij CJIB? Ik moet zeggen dat het idee van een extra cent overmaken ook wel een goeie is. Voor de volgende keer dan maar. Ik zie trouwens op de Enkhuizerdijk steeds regelmatiger een mobiele trajectcontrole. Dat is ook een dijk waar je regelmatig met 150 km+++ wordt ingehaald. Daar wordt meneer Spee weer gelukkig van, al beweert hij van niet.

stennie
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 25, 2005 17:37

Zelfs hier in het hoge noorden een traject-controle...... bij Wijnjewoude (off all places). Op de provinciale weg tussen Emmen en Drachten (10 km voor Drachten ongeveer bij de Total pompen)

Ik weet niet of het in werking is...... kan het moeilijk peilen

Als er sponsoren zijn wil ik wel eens testen :!: :?: :!: :?: :!: :?:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Doix

vr nov 25, 2005 23:26

Of die 80km/h zone bij het Prins Claus plein naar het Maliveld v.v. werkt, weet ik niet, maar misschien binnenkort wel. Reed er vandaag voor het eerst weer sinds maanden op de A-12 en het duurde even voordat ik doorhad dat het daar ook 80km/h is, ik reed gewoon 100km/h dus binnenkort als er een boete is, dan meld ik het gelijk ;)

Wat betreft de verandering in boetesysteem, lijkt mij het achterliggende idee op zich begrijpelijk. De vergrijpen die echt gevaarlijk zijn worden duurder, overige vergrijpen worden goedkoper. Nu houd ik altijd mijn hart vast in Nederland daar goedkoper altijd betekent dat alles duurder wordt, maar relatief gezien zijn sommige zaken dan nog steeds goedkoper in de nieuwe situatie, maar het lijkt mee te vallen. Wat niet meevalt, is dat het lijkt of niet die boetes die voor het gevaarlijkste gedrag in prijs zijn gestegen maar enkel die boetes die men in voorgaande jaren het vaakst heeft uitgedeeld, oftewel, er lijkt weer het geld in plaats van onze veiligheid op plaats 1 staat?
Rechts inhalen, van 95 naar 130 euro!!!
Ik mag hopen dat te lang links hangen dan ook 130 euro is geworden toch? Want in mijn optiek kan bovenstaande vergrijp nooit uitgevoerd worden als het andere vergrijp, namelijk te lang linkshangen, uitgevoerd wordt. Je zou het kunnen vergelijken met zelfverdediging, daar staat juridisch gezien ook strafvermindering op. Een agent mag schieten als hij bedreigd wordt door de al dan niet vermeende crimineel. Ik vind dat als iemand te lang en te onnodig links blijft hangen, ik er op een gegeven moment best rechts langs mag (ik voel een gevaarlijke discussie opkomen geloof ik?) en gezien de huidige selectiecriteria die men hanteert bij het aannemen van agenten acht ik hen niet meer in staat dan ik om te beoordelen of mijn rechts inhalen nu wel of niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt..... (nu voel ik echt een discussie opkomen.... hopelijk heb ik nog niemand beledigd?).

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 25, 2005 23:28

Over dat rechts inhalen...ik ga met je mee in die discussie...Volledig eens met je mening 8)

tommie
Guru
Guru

Re: RE: Traject controle... wie?

vr nov 25, 2005 23:35

let op! vanaf januari 2006 ook traject controle op de A12 bij Arnhem (100 km gedeelte)! Daar te hard rijden = 100% zeker een dikke bekeuring. Dus opletten svp.

thnx! wil daar nog wel eens rijden... en altijd te hard. een kameraad rijdt er dagelijks (doetinchem - ede) voor school.. die zal dit ook wel fijn vinden om te weten
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

psillen
Guru
Guru

za nov 26, 2005 00:01

Wat niet meevalt, is dat het lijkt of niet die boetes die voor het gevaarlijkste gedrag in prijs zijn gestegen maar enkel die boetes die men in voorgaande jaren het vaakst heeft uitgedeeld, oftewel, er lijkt weer het geld in plaats van onze veiligheid op plaats 1 staat?
Kom, kom, een beetje vertrouwen in onze overheid. Het gaat echt om de veiligheid en niet om de centjes :blue_lol:

Ik was deze week in Denemarken en daar hebben ze de max. snelheid verhoogd van 110 naar 130 km/u.
Nou zit daar meestal ook geen kip op de weg.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

za nov 26, 2005 22:28

Bij Wegmisbruikers: "Ja, wij hebben een training gehad". Dit zegt de politieman terwijl hij op een voor hem onbekende weg heel hard heeft gereden. Even hiervoor zei hij nog tegen een aangehouden dame dat wanneer mensen op een onbekend stuk weg rijden, zij voorzichtiger rijden en niet (kunnen) anticiperen op te snel rijdend verkeer. Daarmee doelde hij op haar enthousiaste rijstijl. Nu valt mij 2 dingen op: blijkbaar wanneer een onopvallende politie te hard rijdt bij een achtervolging kunnen deze mensen hier wel op anticiperen (oh, hoe dan?) en wanneer je een training volgt bij hetzelfde opleidingscentrum als de politie, of een vergelijkbare opleiding, dan kan je dus blijkbaar wel veilig te hard rijden, want zij vinden zichzelf geen gevaar op de weg. Tevens mogen ze binnenkort ook wel eens groothoeklenzen op de videocamera's plaatsen, want die jongens van de politie zitten soms zo dicht op hun voorganger dat je de auto bijna niet eens meer in 1 shot kan vangen. Hoezo bumperkleven, reactietijd etc. oh nee, "zij hebben een training gehad".

Maar ik vind aan de andere kant wel dat ze soms wel de echte zakkenwassers van de weg halen, en daar ben ik ook wel weer blij mee.
Moraal van het verhaal is dat ik een beetje het Clarence Seedorf-gevoel krijg: Bij tijd en wijle doet hij wel eens wat goed, maar meestal word je een beetje moe van het lamlendige en betweterige. :wink: :wink: :wink:

En nee, ik ga niet emigreren, ik moet nog wel wat te zeiken hebben. :lol: :lol:

Andretti Molletti

zo nov 27, 2005 14:07

Bij Wegmisbruikers: "Ja, wij hebben een training gehad". Dit zegt de politieman terwijl hij op een voor hem onbekende weg heel hard heeft gereden. Even hiervoor zei hij nog tegen een aangehouden dame dat wanneer mensen op een onbekend stuk weg rijden, zij voorzichtiger rijden en niet (kunnen) anticiperen op te snel rijdend verkeer. Daarmee doelde hij op haar enthousiaste rijstijl. Nu valt mij 2 dingen op: blijkbaar wanneer een onopvallende politie te hard rijdt bij een achtervolging kunnen deze mensen hier wel op anticiperen (oh, hoe dan?) en wanneer je een training volgt bij hetzelfde opleidingscentrum als de politie, of een vergelijkbare opleiding, dan kan je dus blijkbaar wel veilig te hard rijden, want zij vinden zichzelf geen gevaar op de weg. Tevens mogen ze binnenkort ook wel eens groothoeklenzen op de videocamera's plaatsen, want die jongens van de politie zitten soms zo dicht op hun voorganger dat je de auto bijna niet eens meer in 1 shot kan vangen. Hoezo bumperkleven, reactietijd etc. oh nee, "zij hebben een training gehad".

Maar ik vind aan de andere kant wel dat ze soms wel de echte zakkenwassers van de weg halen, en daar ben ik ook wel weer blij mee.
Moraal van het verhaal is dat ik een beetje het Clarence Seedorf-gevoel krijg: Bij tijd en wijle doet hij wel eens wat goed, maar meestal word je een beetje moe van het lamlendige en betweterige. :wink: :wink: :wink:

En nee, ik ga niet emigreren, ik moet nog wel wat te zeiken hebben. :lol: :lol:
:thumbs:

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 02, 2005 11:44

Carabinieri
Full Member
Full Member

vr dec 02, 2005 14:18

Trajectcontrole rond steden begint zaterdag

Uitgegeven: 2 december 2005 12:07

AMSTERDAM - Op de 80-kilometer snelwegen rond Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht treedt vanaf zaterdag de trajectcontrole in werking. De snelheid van alle automobilisten wordt op bepaalde trajecten gecontroleerd, zo maakte het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) vrijdag bekend.

De trajectcontrole houdt bij Amsterdam het verkeer in de gaten op de A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en Coentunnel, bij Rotterdam op de A20 tussen knooppunt Kleinpolderplein en Terbregseplein en bij Utrecht het verkeer op de parallelbanen A12 tussen knooppunt Oudenrijn en Lunetten. Bij Den Haag wordt het verkeer tussen het Prins Clausplein en de Utrechtsebaan, de A12, gecontroleerd. In alle steden wordt de snelheid in beide richtingen gemeten.

De maximale snelheid is rond de grote steden verlaagd naar 80 km per uur om de luchtkwaliteit in de omgeving te verbeteren. Sinds de invoering op 1 november stonden er meer files dan voorheen. De 'nieuwe' files zouden ontstaan doordat automobilisten op de rem gaan staan bij het naderen van de zones.

Bij trajectcontrole hangen camera's op verschillende punten langs de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Met deze beelden berekent een computer de gemiddelde snelheid. Ligt die hoger dan de maximumsnelheid, dan krijgt de weggebruiker een bekeuring thuis gestuurd.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 06, 2005 08:34

Vanaf zaterdag 3 december wordt de snelheid van automobilisten op de 80-km snelwegen rond vier grote steden gecontroleerd door middel van trajectcontrole. Op deze snelwegen is op 1 november de snelheid verlaagd naar 80 km per uur om de luchtkwaliteit in de omgeving te verbeteren.

Na een overgangsperiode om te wennen aan de nieuwe snelheid, gaat vanaf morgen
de trajectcontrole aan. Iedere auto die dan nog te snel rijdt krijgt hierdoor automatisch
een bekeuring . Trajectcontrole is een effectief middel tegen te hard rijden en zorgt
veelal voor een sterke daling van het aantal overtreders.
De trajectcontrole gaat vanaf 3 december aan bij Amsterdam op de A10 West (knp. Nieuwe
Meer en Coentunnel in beide richtingen), bij Rotterdam op de A20 (knp. Kleinpolderplein
en Terbregseplein in beide richtingen), bij Utrecht op de parallelbanen A12 (knp.
Oudenrijn en Lunetten in beide richtingen ) en bij Den Haag op de A12 (Prins Clausplein
en Utrechtsebaan in beide richtingen).
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

ASO75

do dec 08, 2005 23:31

80 km rij ik in de stad... :oops: alleen waar het kan natuurlijk... :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”