Het is inderdaad een koopje

Ik mag hopen dat te lang links hangen dan ook 130 euro is geworden toch? Want in mijn optiek kan bovenstaande vergrijp nooit uitgevoerd worden als het andere vergrijp, namelijk te lang linkshangen, uitgevoerd wordt. Je zou het kunnen vergelijken met zelfverdediging, daar staat juridisch gezien ook strafvermindering op. Een agent mag schieten als hij bedreigd wordt door de al dan niet vermeende crimineel. Ik vind dat als iemand te lang en te onnodig links blijft hangen, ik er op een gegeven moment best rechts langs mag (ik voel een gevaarlijke discussie opkomen geloof ik?) en gezien de huidige selectiecriteria die men hanteert bij het aannemen van agenten acht ik hen niet meer in staat dan ik om te beoordelen of mijn rechts inhalen nu wel of niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt..... (nu voel ik echt een discussie opkomen.... hopelijk heb ik nog niemand beledigd?).Rechts inhalen, van 95 naar 130 euro!!!
let op! vanaf januari 2006 ook traject controle op de A12 bij Arnhem (100 km gedeelte)! Daar te hard rijden = 100% zeker een dikke bekeuring. Dus opletten svp.
Kom, kom, een beetje vertrouwen in onze overheid. Het gaat echt om de veiligheid en niet om de centjesWat niet meevalt, is dat het lijkt of niet die boetes die voor het gevaarlijkste gedrag in prijs zijn gestegen maar enkel die boetes die men in voorgaande jaren het vaakst heeft uitgedeeld, oftewel, er lijkt weer het geld in plaats van onze veiligheid op plaats 1 staat?
Bij Wegmisbruikers: "Ja, wij hebben een training gehad". Dit zegt de politieman terwijl hij op een voor hem onbekende weg heel hard heeft gereden. Even hiervoor zei hij nog tegen een aangehouden dame dat wanneer mensen op een onbekend stuk weg rijden, zij voorzichtiger rijden en niet (kunnen) anticiperen op te snel rijdend verkeer. Daarmee doelde hij op haar enthousiaste rijstijl. Nu valt mij 2 dingen op: blijkbaar wanneer een onopvallende politie te hard rijdt bij een achtervolging kunnen deze mensen hier wel op anticiperen (oh, hoe dan?) en wanneer je een training volgt bij hetzelfde opleidingscentrum als de politie, of een vergelijkbare opleiding, dan kan je dus blijkbaar wel veilig te hard rijden, want zij vinden zichzelf geen gevaar op de weg. Tevens mogen ze binnenkort ook wel eens groothoeklenzen op de videocamera's plaatsen, want die jongens van de politie zitten soms zo dicht op hun voorganger dat je de auto bijna niet eens meer in 1 shot kan vangen. Hoezo bumperkleven, reactietijd etc. oh nee, "zij hebben een training gehad".
Maar ik vind aan de andere kant wel dat ze soms wel de echte zakkenwassers van de weg halen, en daar ben ik ook wel weer blij mee.
Moraal van het verhaal is dat ik een beetje het Clarence Seedorf-gevoel krijg: Bij tijd en wijle doet hij wel eens wat goed, maar meestal word je een beetje moe van het lamlendige en betweterige.![]()
![]()
![]()
En nee, ik ga niet emigreren, ik moet nog wel wat te zeiken hebben.![]()