Stereotiepe FORD-rijderIk rij gewoon lekker 190 of harder en druk het liefste andere aan de kant of op en haal ook graag te pas en te onpas rechts in. Bumperkleven doet me niks en als ze het bij mij doen rem ik gewoon even een keer.
Kortom regels IK LAP ZE AAN MIJN LAARS Allemaal zielige mensen die denken dat ze het beter weten (stelletje rijdende rechters auf zaltsen)
bla bla bla..
Zo en nu even afreageren. En die vrouw die me vanmorgen bijna van de weg afreed in haar Twingo: je mag hopen dat ik je niet nog een keer tegenkom want dan duw ik hem wel met 80 km/u in je zijkant.En je had vandaag geluk dat ik al redelijk wakker was. En even voor de duidelijheid een uitrit betekent dat je voorrang MOET geven.
![]()
Zo en nu kan ik er weer even tegen.
En over wat voor laarzen hebben we het hier?Stereotiepe FORD-rijderIk rij gewoon lekker 190 of harder en druk het liefste andere aan de kant of op en haal ook graag te pas en te onpas rechts in. Bumperkleven doet me niks en als ze het bij mij doen rem ik gewoon even een keer.
Kortom regels IK LAP ZE AAN MIJN LAARS Allemaal zielige mensen die denken dat ze het beter weten (stelletje rijdende rechters auf zaltsen)
met één kanttekening: er is geen Ford die binnen acceptabele tijden op de 190 zit
Hoho! Het is vooral irritant als je twee mistachterlichten voert, dan denkt het achteropkomend verkeer dat je remt. Ik bedoel het is niet duidelijk dan en echt in 9 van de 10 gevallen zwaar overdreven.wel, ik steek de mistlampen ook liever aan dan niet bij mistig weer. vooral het argument dat je dat achtermistlicht pas bij minder dan 50m zou mogen aansteken (volgens verkeersreglement) vind ik een beetje een aanfluiting tegen het gezond verstand. er wordt namelijk door overheid en politie steeds aangeraden (en aangemaand) om voldoende afstand te houden en dan zou je met minder dan 50m zicht toch nog die mistlamp niet mogen aansteken? neem het van mij aan: als je geen hatchback van je sedan wil maken: mistachterlicht gebruiken! idem voor de mistlampen vooraan; zo verblindend zijn die dingen nu ook weer niet als ze goed zijn afgesteld!
iedereen die ze aansteekt bij kraakhelder zomerweer kan voor mijn part wel een boete krijgenen nee, je auto lijkt er niet lager of sneller door.
tom.
idd je hebt mss gelijk maar in mistig weer heb ik liever dat m'n achterligger denkt dat ik op de remmen sta en daardoor wat voorzichtiger afstand houdt dan dat hij me helemaal niet ziet. die 50m regel heeft volgens mij wel degelijk betrekking op het werkelijke zichtsveld en niet of je daar dan nog autos met verlichting door zou zien die ietsje verderop rijden. geloof me dat is al redelijk dikke soep en gewone verlichting is dan zeker niet adequaat. zeker op een autostrade; een plaats die zowiezo (door ligging aan open velden e.d.) al iets makkelijker te maken heeft met plotseling opduikende mistbanken met zicht 0 meter (geloof me die bestaan en het is scary as hell en ze komen uit het niets; ook bij "open" weer) neem ik liever geen risico.Hoho! Het is vooral irritant als je twee mistachterlichten voert, dan denkt het achteropkomend verkeer dat je remt. Ik bedoel het is niet duidelijk dan en echt in 9 van de 10 gevallen zwaar overdreven.En met minder dan 50m zicht bedoelen we minder dan 50m zicht zonder verlichting. Die auto met mistlicht zie je dan dus wel op meer dan 100m. Wel een zinnige regel dus!
![]()