chu
Full Member
Full Member

RE: schade aan me 75 :(

vr dec 26, 2008 18:14

Ik heb vandaag weer even contact gehad met de politie.
Maar de dader is dus bijna bekend. Nu zijn er nog 2 partijen.
Er was een feestje van een studentenvereniging aan de gang die er niet wonen.
1 of 2 mensen wonen wel in hetzelfe complex en die hadden voorgesteld om het feestje daar te houden.
er zijn nu 2 mensen verdacht en beweren dat de andere het gedaan heeft. dus even afwachten.
De bank is trouwens op de gang/ trappenhuis in de fik gezet.
Volgende week heb ik nog een afspraak met wat juridische mensen, om hierover te babbelen...
Dus ik hou het hier wel even op de hoogte.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: schade aan me 75 :(

vr dec 26, 2008 18:42

Ik heb vandaag weer even contact gehad met de politie.
Maar de dader is dus bijna bekend. Nu zijn er nog 2 partijen.
Er was een feestje van een studentenvereniging aan de gang die er niet wonen.
1 of 2 mensen wonen wel in hetzelfe complex en die hadden voorgesteld om het feestje daar te houden.
er zijn nu 2 mensen verdacht en beweren dat de andere het gedaan heeft. dus even afwachten.
De bank is trouwens op de gang/ trappenhuis in de fik gezet.
Volgende week heb ik nog een afspraak met wat juridische mensen, om hierover te babbelen...
Dus ik hou het hier wel even op de hoogte.
Dat is goed nieuws Chu, hopelijk gaat het snel opgelost worden voor je.

Alfa 1.5

vr dec 26, 2008 19:07

Uit de hand gelopen studentenfeestje? brandende sofa...aha dat verandert de beeldvorming nogal i.p.v. gezin zonder huis en haard deze dagen.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 26, 2008 19:39

Uit de hand gelopen studentenfeestje? brandende sofa...aha dat verandert de beeldvorming nogal i.p.v. gezin zonder huis en haard deze dagen.
Dus dan is het nu wél gerechtvaardigd dat chu zn schade vergoed wil hebben? :?

Grtz,fRank

Alfa 1.5

vr dec 26, 2008 20:14

Dus dan is het nu wél gerechtvaardigd dat chu zn schade vergoed wil hebben? :?

Grtz,fRank
Wie heeft het hier over gerechtvaardigd? Als de situatie nu meer neigt naar vandalisme en er wordt gesproken over een dader hebben we ook weinig meer met een verzekering van doen. Meer een zaak van politie/justitie dan.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 26, 2008 20:19

:( Je kunt beter met een verzekeringsmaatschappij van doen hebben als met justitie... In nederland kun je dan lang wachten meestal en als je pech hebt kun je ook nog eens fluiten naar je geld omdat de schooier niks heeft :roll: . krijg je een afbetalingsregeling zodat je elke maand een tientje op je rekening ziet verschijnen en zo nog een keer aan het voorval wordt herinnerd... :evil:

Succes Chu! Hoop dat het allemaal netjes opgelost wordt. Dat jij nou net de pech moet hebben dat jouw auto daar staat en niet een of andere all-risk verzekerde leasebak.. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr dec 26, 2008 21:09

het lijkt me toch echt simpel, je stelt de EIGENAAR van de woning aansprakelijk, middels brief en telefoon. Brief aangetekend.
Die zal ZIJN verzekering inschakelen, die zal uitbetalen, en vervolgens hun kosten verhalen op de veroorzakers. Dit is dan even in het kort. In het echt zal het A wel meer briefwisseling zijn, en B wat langer duren, maar dit is de enig juiste procedure. Via de gemeente kan wel, maar A bureaucraten, B nog een tussenweg C duurt NOG langer. Want gemeente zal dan EIGENAAR woning aansprakelijk stellen, die zal verzekeraar inlichten etc etc... Dus aangetekende brief naar eigenaar, niks aan de hand, schadeformulier invullen, foto's erbij, vrgaen of verz. mij. contact opneemt met jou, cq jij met maatschappij zodat het vlotter verloopt. Let op, je kunt tegen de EIGENAAR van het pand rustig vertellen dat je niet perse vndt dat het ZIJN SCHULD is, maar dat je van rechtswege hem alleen maar AANSPRAKELIJK stelt. Dit om scheve gezichten in de buurt te voorkomen. En het verder echt door de verzekering laten afhandelen.Bemoei je er verder niet meer mee. Zorg jij inmiddels dat je bij bv GiuliaCorse oid een schadetaxatie ondergaat voor je wagen, op schrift. Die heb je dan klaar als de verzekering een schadeexpert langs stuurt.
Die zal natuurlijk zeggen, Ach meneer, een ouwe 75. €500,- dagwaarde. Total loss. U ontvangt €500.
Met jouw rapport echter stel je dat het een fijne auto is waar je met veel plezier in rijdt, en waar je de nodige tijd en moeite in hebt zitten. Dat bv GC zijn bedrijf dat ook vindt, (zie het schaderapport) en dat je overspuiten redelijk vindt omdat er verder niks aan de wagen mankeert. Graag 1500,- vangen aub.
Wellicht kom je er halverwege uit, ergo dus €1000,-
Wat je vervolgens doet zal mij persoonlijk niet echt boeien, maar je hebt dan wel €1000 in de zak. Dus vervolgens verpatsen dat ding, of overspuiten of voor mijn part matzwart rollen.

My 2 cents....

anyway, succes!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr dec 26, 2008 21:12

o, en by the way, ik snap ook wel dat mooi overspuiten niet gaat voor 1500,- ( inc strippen en schuren) . Maar aangezien de lak al niet in topconditie was, gok ik zo, rekenen ze een aftrek. Hij mag er niet meer waard op worden he? Dus oerspuiten is 3000,- daarvan krijg jij dan iets van 50% , zijnde 1500,-
Geloof mij, daar gaan ze niet over steggelen...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 26, 2008 21:36

Ik vermoed dat de eigenaar in dit geval een woningbouwvereninging of een stichting voor studentenhuisvesting is. Er hebben zich mensen wederrechtelijk toegang verschaft in een leegstaande woning. Dit lijkt me niet op de eigenaar te verhalen als het verhaaltje tot zo ver klopt, die hebben die woning op slot gedaan en voor hun is het overmacht. Als dit zo is maakt het claimen niet makkelijker omdat er een behoorlijke kans is dat de WA van de brandstichters dit niet dekt. Met wat geluk zijn ze nog zo jong dat hun ouders aansprakelijk te stellen zijn, die zullen allicht wat meer geld hebben... Ik hoop dat Chu er een beetje goed uitkomt, het is echt zuur om op zo'n manier je auto gesloopt te zien worden.

Het schadebedrag wat je kan claimen zal ook wat anders in elkaar zitten, waarde voor schade bijvoorbeeld E1000, na schade 250 euro, dus 750 euro vangen. Voor die 750 euro kan je makkelijk een 2ehands ruit laten zetten en de diepe krassen in de verf behandelen en nog geld overhouden, dat dan weer wel.

chu
Full Member
Full Member

za dec 27, 2008 21:27

ik ben al blij met het kleinste bedrag eigenlijk...
beter iets dan neits.
maar heb geen zin in romslomp en alles eigenlijk kost me veels teveel tijd
tijd die ik in me andere wagens kan stoppen...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 28, 2008 00:11

Ja dat beweer ik met droge ogen, jammer trouwens dat je niet kan accepteren dat iemand ergens anders over denkt en dat gelijk afdoet als Bull!.
Lees mijn post nog eens:
En jij wilt met droge ogen beweren dat de topicstarter het dus maar moet accepteren? Bull! Natuurlijk gaat het blussen van de woning voor, laat daar geen misverstand over bestaan. De inboedelverzekeraar mag zijn handjes dichtknijpen dat het huis in kwestie niet volledig afbrandt, en daarom lijkt het mij niet meer dan logisch dat de kosten a.g.v. schade die aan derden toegebracht worden om het huis te behouden door deze verzekeraar uitgekeerd worden.
'Bull!' slaat op het feit dat de topicstarter het zou moeten accepteren, niet op het feit dat jij vindt dat dat hij dat moet doen. Zoals je zelf al zegt, dat is jouw mening. Die kan ik perfect accepteren, want het laat me volslagen Siberisch wat jij waar dan ook van vindt. Mijn punt is dat het niet zo moet kunnen zijn ('Bull!') dat iemand schade, die buiten zijn schuld veroorzaakt wordt aan één of meerdere van zijn bezittingen of lijf en leden, teneinde een grotere schade aan andermans bezittingen danwel lijf en leden te voorkomen, zelf zou moeten betalen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bakkebaard
Member
Member

ma dec 29, 2008 00:31

Een aantal weken geleden is mijn achterdeur van achteren ingereden terwijl hij open stond. Resultaat: achterdeur klapte helemaal door en zat een flinke knik in.
Schade laten taxeren bij een goed bedrijf, kosten zijn toen opgemaakt voor de halve auto overspuiten en een nieuwe deur. Gelukkig geen krom chassis.
De taxateur vond hem niet financieel total loss (had wat op marktplaats gezocht en zag prijzen rond de 2500-5000 euro voor de ts).
Terwijl mijn ts nu niet bepaald in topstaat is kwa uiterlijk, vellen komen van de de lak.
Ofwel, ik zou me niet laten opschepen met een total loss verklaring en een waarde van 500e.
Een goed schadebedrijf opzoeken wil wel helpen in dit soort zaken. Dat rapport kost je maximaal 100e en geeft je een wat betere onderhandelingspositie, als je je gelijk krijgt wordt deze ook vergoed.

stennie
Advanced Member
Advanced Member

di dec 30, 2008 12:48

[quote="berlinista" Dus oerspuiten is 3000,- daarvan krijg jij dan iets van 50% , zijnde 1500,-
...[/quote]

oerspuiten??

dat is toch gewoon (in welke kleur dan ook) rollen???? :D
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Quadrifoglio916
Member
Member

di dec 30, 2008 22:45

ik heb niet alle berichtjes gelezen die gepost zijn maar als je rechtsbijstand hebt dan kunnen zij een en ander wel regelen voor je. Heb je dit niet ... tja dan wordt het een ander verhaal. Mijn vriendin werkt bij een verzekerings maatschappij en die zal het morgen ook nog even navragen. Succes in ieder geval.

Ciao Olaf
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Terug naar “Het Forum Café”