Bovenstaande bak is van een E30 325i. Dat is een Getrag 260 bak. erg sterk en de V is een overdrive met 0,81:1. De latere E36 bakken zijn ook erg goed maar hebben in 99% van de gevallen een 1:1 overbrenging in de V en dan moet je dus een erg lange eindoverbrenging hebben om een beetje topsnelheid over te houden.
Dat deel van de 164 bak afslijpen en gebruiken is wel het makkelijkste, dan kun je ook gewoon de 164 startmotor gebruiken.
Je moet er wel voor zorgen dat de bak goed gecentreerd komt te zitten in de krukas. Hiervoor zal een bronzen bus gemaakt moeten worden of een lager geplaatst moeten worden.
En nog even over de Sei bak; Deze zijn erg geliefd bij diverse andere merken, op een opel c kadett Rallye 1000 serie zitten ze bv ook ( licht gewijzigd) en daarvoor vind je ze niet onder de 1000 euro. het is al moeilijk om er eentje te vinden en dan is hij waarschijnlijk ook nog duur.
Kopeling van een 164 heb ik me nooit in verdiept. Wat natuurlijk ook kan en vrij makkelijk is is de complete koppeling van een bmw gbruiken. Daarvoor hoef je alleen maar nieuw gaten in het vliegwiel te laten boren en te laten voorzien van schroefdraad zodat de drukgroep gemonteerd kan worden. wel nauwkeurig werk dat het beste even door een prof gedaan kan worden.

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.