Om lekker in de winter aan mijn alfa's te kunnen sleutelen heb ik een heteluchtkanon staan. Aangezien er wat slechte bedrading inzat heb ik dat vervangen, de isolatie was bij sommige draden aardig broos geworden met de jaren..
Na alles weer in elkaar gezet te hebben had ik het volgende probleem; de motor slaat aan maar na ongeveer 15 seconden stopt hij weer. Ik dacht dat het misschien aan de oude veiligheid lag en heb die gebypassed maar dat helpt dus ook niet.
De motor heeft drie draden, rood wit en zwart. wit gaat rechtstreeks naar de ene draad van de 220 stekker en rood en zwart geen naar het "motor relais" volgens het schema. Dat relais heeft drie polen en op nummer drie komt de andere draad van de 220 stekker.
Als ik de witte draad op 1 draad van de stekker houd en de rode en de zwaret samen op de andere draad dan doet de motor nog steeds hetzelfde, na enkele seconden slaat hij gewoon af.
Kan iemand mij vertellen wat er mis is? Ik vermoed zelf dat het probleem dus in de motor zit maar de ventilator draait gewoon soepel en elke keer doet hij het wel weer.

Als ik mijn antwoord heb mag dit topic uiteraard verwijderd worden wegens te weinig Alfa-content...

Groeten Remco