onlangs kwam er een steeds duidelijker wordend a-ritmisch, hakkelend, aanlopend geluid bij de motor vandaan, vooral hoorbaar bij stationair toerental na het starten.
Aangezien de airco het nadat het geluid is begonnen niet meer doet, moet het bijna wel de aircopomp zijn, ofwel de magneetkoppeling die in de soep is gelopen, of zoiets (immers de "klik" is er niet meer).
Ik weet dat de koelven moet worden aangesproken bij een hoge motortemperatuur "or" bij genoeg druk in het filterhuis van de airco. Echter beide (waarvan ééntje natuurlijk logisch) werken
niet meer. Het gaat om een Alfa 166 V6, deze heeft slechts 1 ven met 2 standen voor hoge motortemperatuur (stand 1), hoge druk airco (stand 1 bij lage motortemp en stand 2 bij bedrijfstemperatuur) en bij té hoge motortemperatuur (stand 2).
Verder heb ik al een goede 2de hands pomp op de kop getikt, maar deze kwam van een Alfa GTV 2.0 tb (V6 2 liter Turbo) De pomp past qua montage wel, maar de poelie is anders en ze is sowieso breder en 'getrapt'. Iemand enig idee of je
van 2 pompen 1 kan maken...bijvoorbeeld, als het om een kapotte magneetkoppeling gaat, of om verwisselen van de poelie...
Wat de koelingsproblemen betreffen denk ik aan de regelunit van de inspuiting onder het dashboardkastje... ik heb namelijk 1 dag een brandend injector-lampje gehad, dat heb ik normaal nooit. Daarnaast wordt het koelsysteem vanuit hier aangestuurd.
Alvast bedankt voor de reacties