Ik heb hetzelfde probleem met mijn stuurhuis en omdat de versnellingsbak er toch onderuit was heb ik me tussendoor even op het stuurhuis gestort.
Op het werk een paar plaatjes laten snijden en een trekker gemaakt. Hij pas goed, alleen kon ik onvoldoende kracht zetten, dus bij Pa een trekker
geleend en de pitmanarm kwam vrij eenvoudig los. De arm kan je dan laten zakken en rust dan op de onderste draagarm van de wielophanging.
Als een wiel verdraait, dan kan je alles laten zakken en zie je de as en afdichting.
Alleen kwam er geen oliekeerring te voorschijn. Ik heb dus het oude type met O-ring afdichting.
En om die te vervangen moet de as uit het stuurhuis worden genomen
Omdat het toch al laat was geworden heb ik toen alles maar schoon gemaakt om de volgende dag een plan op te maken.
De volgende dag lag er dus weer olie onder het stuurhuis, maar nu kon ik goed zien waar het lek was en dat was niet langs de as maar langs het voorste deksel van het stuurhuis.
Omdat alle kogels loskomen wanneer je dat deksel losmaakt heb ik dat maar laten zitten en alles maar weer terug geplaatst, op moment gezet en klaar.
Ik blijf voorlopig wel olie bijvullen, ik leg een vel karton onder de auto om alles op te vangen. Wanneer de motor er uit moet (ik hoop voorlopig nog lang niet) dan neem ik het stuurhuis meteen mee.
Ter informatie, op het
AlfaBB staat een uitgebreide beschrijving hoe de keerring vervangen kan worden alleen vind ik dat hij wel erg demonteert.
Don