Ja daar zit wel wat in, dat het niet zo'n vaard zal lopen.
Maar wat is nou het voordeel om bv een warmtegraad van 7 te monteren als je op LPG rijdt?
Zo'n koudere bougie kan iets meer warmte afgeven aan de cilinderkop. Alleen het voordeel zie ik niet helemaal. Ik heb er nu gewoon GL inzitten. ik neem aan dat die de warmtegraad 6 hebben. Bij onze oude 164 met lpg hebben ook altijd gewoon GL gezeten en ook nooit problemen gehad (bedoel nu alleen ff mbt de warmtegraad, ik hoef geen discussie over de beste bougie

)
Nu had ik laatst een lange ritten over de autobahn/autostrada waarbij de motor veel kilometers in de buurt van de 4500, 5000, 5500 rpm draaide. Ik kan me iets bij voorstellen dat op zo'n moment als een bougie niet genoeg warmte kan afvoeren het wel mis gaat. Alleen ik heb nergens last van gehad. Heb ik toen geluk gehad, of heb je op zo'n moment dat de bougies eerder slijten dan als je met warmtegraad 7 rijdt.. Nu is het zo dat de bougies om de 20 dkm vervangen dienen te worden, dat is nu aangebroken en die hebben geen problemen ondervonden.
Zoals ik het nu bekijk, komt het niet zo nauw. Met 6 doet die het en met 7 waarschijnlijk ook wel. Alleen als het koud is rijdt die niet goed op benzine en ben bang dat wanneer ik 7 monteer dat ik eerder last heb dat die moeilijk gaat doet.