Rens 1.7QV
Guru
Guru

Gevolgen warmtegraad 7 met rijden op benzine

za feb 02, 2008 17:48

Dit kon ik niet vinden met de search.

Mijn 33 rijdt op LPG en dus zou ik een bougie kunnen gebruiken met warmtegraad 7. Nu vroeg ik mij af of dit nog gevolgen heeft wanneer ik op benzine rij. Ik ga nog op wintersport en dan rijdt ik dus waarschijnlijk op benzine, het zou wel eens koud kunnen zijn en ook wat kortje ritjes (het is wat ver lopen naar de lift). Het is wel prettig als die dat ook gewoon doet, zonder te mokken.
Wat veranderdt er met een warmtegraad 7??

Doet me denken om nog even een topic omhoog te halen...
164 TS '97
33 1.7 QV '89

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Gevolgen warmtegraad 7 met rijden op benzine

za feb 02, 2008 18:17

dat je het risico loop dat ze eerder vet slaan....
Je kan natuurlijk ook ff de bougies wisselen voor een 6 voordat je met de ski lift gaat.... op die manier doe je ook nog wat leuks op wintersport :wink:

ff serieus:
Ik weet niet hoe snel de 7 vet slaat op een koude benzinemotor maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo'n vaart loopt.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma feb 04, 2008 11:56

Ja daar zit wel wat in, dat het niet zo'n vaard zal lopen.

Maar wat is nou het voordeel om bv een warmtegraad van 7 te monteren als je op LPG rijdt?

Zo'n koudere bougie kan iets meer warmte afgeven aan de cilinderkop. Alleen het voordeel zie ik niet helemaal. Ik heb er nu gewoon GL inzitten. ik neem aan dat die de warmtegraad 6 hebben. Bij onze oude 164 met lpg hebben ook altijd gewoon GL gezeten en ook nooit problemen gehad (bedoel nu alleen ff mbt de warmtegraad, ik hoef geen discussie over de beste bougie :wink: )

Nu had ik laatst een lange ritten over de autobahn/autostrada waarbij de motor veel kilometers in de buurt van de 4500, 5000, 5500 rpm draaide. Ik kan me iets bij voorstellen dat op zo'n moment als een bougie niet genoeg warmte kan afvoeren het wel mis gaat. Alleen ik heb nergens last van gehad. Heb ik toen geluk gehad, of heb je op zo'n moment dat de bougies eerder slijten dan als je met warmtegraad 7 rijdt.. Nu is het zo dat de bougies om de 20 dkm vervangen dienen te worden, dat is nu aangebroken en die hebben geen problemen ondervonden.

Zoals ik het nu bekijk, komt het niet zo nauw. Met 6 doet die het en met 7 waarschijnlijk ook wel. Alleen als het koud is rijdt die niet goed op benzine en ben bang dat wanneer ik 7 monteer dat ik eerder last heb dat die moeilijk gaat doet.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 04, 2008 12:13

Ik heb 100.000km gereden met een 33 1.7 ie op LPG. Altijd de standaard GL-25hl bougies gebruikt. Nooit problemen gehad en ik deed er minstens 40.000km mee! (één keer zelfs 50.000) Ook anderhalfuur 160 -180 km/u rijden had ie geen problemen mee. (zowel op lpg als op benzine)
Dus eerlijk gezegd zie ik niet in, waarom je over zou stappen op een andere warmtegraad. :? (maar ja, ik heb dat nooit geprobeerd)

wel cool, in de vrieskou boven op de piste bougies wisselen........ :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 04, 2008 12:32

die warmtegraad 7 is eigenlijk alleen interessant op het circuit waar het blok veel toeren draait....
In het dagelijkse verkeer heb je daar geen voordeel van.

lekker de Gl's of Ngk's met warmetgraad 6 monteren.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma feb 04, 2008 16:09

Oke. Nou zag ik ook niet meteen een rede om over te stappen, alleen ik had er wel eens iets van gelezen dat er soms een warmtegraad hoger gemonteerd wordt wanneer de auto op LPG rijdt. Aangezien het nu tijd is om die dingen te verwisselen dacht ik ik zal me er even in gaan verdiepen. :wink:

Bougies verwisselen in de kou op de piste???? :shock: neeeuhhhhh bedankt :wink:
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Jarno 1.3S

di feb 05, 2008 13:17

bij LPG heb je wel een hogere verbrandingstemperatuur dus dit is waarschijnlijk de reden dat dit ergens is beschreven..
Maar van ravado zegt is wel waar, een warmtegraad hoger zal pas verschil maken als je heel lang hoge toeren draait..
En zo'n snelheidsduivel ben je niet...Rens :wink:

Bij onze Renault Laguna :oops: moesten er wel bougies van een hogere warmtegraad in, maar dat is eigelijk ook gewoon rotzooi..

Rens 1.7QV
Guru
Guru

di feb 05, 2008 17:57

Ik dacht dat dat wel meer gedaan werd op LPG... Maar dus niet nodig....

Trouwens laten we die Laguna van jullie maar niet vergelijken met mijn 33 :whistle: :blue_lol:
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Algemene Technische vragen”