
Van Arjen TD die ook een Q4 heeft gekocht een aantal maanden geleden.....
Arjen is een goede vriend van me werkt bij Martinair op Schiphol...
Hier zijn verhaal..



http://85.92.131.201/~alfa164/viewtopic.php?t=1902
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag was het een mooie dag weer en ik was ook nog eens vrij, een mooi moment om wat cosmetische verbeteringen aan te brengen aan de Q4 die niet dringend nodig zijn, maar toch ooit eens moesten gebeuren.
De tellerbak van de Q4 is bekleed met leer en na jarenlang in de zon gestaan te hebben, is dat leer een beetje teruggetrokken zodat het onderliggende materiaal en het vilt zichtbaar werd.(Q4 rijders weten waarover ik praat).Ik had laatst bij Alfist een tellerbakkap zonder leer meegenomen en die wilde ik er vandaag eens inzetten.Daarnaast deed een lampje in de dashbordverlichting het niet dus die kon ik nu mooi meepakken.
Als ervaren tellerbakkappenloshaler(scrabble!!) wist ik natuurlijk precies waar alle schroeven zaten en hoe je ze moet loshalen, maar klaarblijkelijk was ik daar de enige in!!! Wat een @#$%^#@; allerlei afgebroken/vastgeplakte plasticdelen kwam ik tegen en ook nog allerhande schroeven die bij een bouwmarkt vandaan kwamen en niet uit Arese.Daarnaast waren er ook nog allerlei "MacGyver" achtige draadjes verbonden aan de tellerbak(ik heb een CliffordAlarm die bij >5 km/h de deuren allemaal op slot doen) met van die blauwe blokjes.Het alarm is door een "officieële" club ingebouwd en ook nog voorzien van certificaten.
Waarschijnlijk hebben die malloten, toen ze de Q4 onder handen kregen, gewoon maar als wildemannen aan allerlei interieurdelen getrokken tot het los was en en toen die draden aangesloten en daarna de boel met parkers weer vastgezet.
Bij de Q4 kreeg ik ook nog een deel van het onderhouds rekeningen van dealers/garages die uurlonen rekenden waarvoor je een limo met opwindend geklede dame kan laten voorrijden voor een uur vol vertier.(Voor East; bij jou zal dat wel een dubbeldeksbus met schaarsgeklede dames zijn en een etmaal vertier.)
Het lampje wat het niet deed bleek een compleet gemolde lamphouder te zijn, wat mij morgen weer op de fiets naar Tuynder dwingt.
Moraal van dit verhaal, geen garage/dealer zo duur of ze hebben geen verstand van 164(lees ook nog even mijn verhaal over de verwisseling van de distributieriem.)
Al zouden de dealers het gratis willen doen, of al krijg ik geld toe, ik zou er nooit mijn auto heenbrengen voor onderhoud
_________________
een TD en een Q4........wat kan een mens zich nog meer wensen......
Q4:Proud sponsor of Shell !!