Roeltje 164

Wie heeft er vijanden nodig met zulke "vrienden"

ma mei 21, 2007 21:46

Van het Alfa 164 register gelinkt.... :?

Van Arjen TD die ook een Q4 heeft gekocht een aantal maanden geleden.....

Arjen is een goede vriend van me werkt bij Martinair op Schiphol...

Hier zijn verhaal..
:roll: :roll: :roll:

http://85.92.131.201/~alfa164/viewtopic.php?t=1902
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag was het een mooie dag weer en ik was ook nog eens vrij, een mooi moment om wat cosmetische verbeteringen aan te brengen aan de Q4 die niet dringend nodig zijn, maar toch ooit eens moesten gebeuren.

De tellerbak van de Q4 is bekleed met leer en na jarenlang in de zon gestaan te hebben, is dat leer een beetje teruggetrokken zodat het onderliggende materiaal en het vilt zichtbaar werd.(Q4 rijders weten waarover ik praat).Ik had laatst bij Alfist een tellerbakkap zonder leer meegenomen en die wilde ik er vandaag eens inzetten.Daarnaast deed een lampje in de dashbordverlichting het niet dus die kon ik nu mooi meepakken.
Als ervaren tellerbakkappenloshaler(scrabble!!) wist ik natuurlijk precies waar alle schroeven zaten en hoe je ze moet loshalen, maar klaarblijkelijk was ik daar de enige in!!! Wat een @#$%^#@; allerlei afgebroken/vastgeplakte plasticdelen kwam ik tegen en ook nog allerhande schroeven die bij een bouwmarkt vandaan kwamen en niet uit Arese.Daarnaast waren er ook nog allerlei "MacGyver" achtige draadjes verbonden aan de tellerbak(ik heb een CliffordAlarm die bij >5 km/h de deuren allemaal op slot doen) met van die blauwe blokjes.Het alarm is door een "officieële" club ingebouwd en ook nog voorzien van certificaten.
Waarschijnlijk hebben die malloten, toen ze de Q4 onder handen kregen, gewoon maar als wildemannen aan allerlei interieurdelen getrokken tot het los was en en toen die draden aangesloten en daarna de boel met parkers weer vastgezet.
Bij de Q4 kreeg ik ook nog een deel van het onderhouds rekeningen van dealers/garages die uurlonen rekenden waarvoor je een limo met opwindend geklede dame kan laten voorrijden voor een uur vol vertier.(Voor East; bij jou zal dat wel een dubbeldeksbus met schaarsgeklede dames zijn en een etmaal vertier.)
Het lampje wat het niet deed bleek een compleet gemolde lamphouder te zijn, wat mij morgen weer op de fiets naar Tuynder dwingt.

Moraal van dit verhaal, geen garage/dealer zo duur of ze hebben geen verstand van 164(lees ook nog even mijn verhaal over de verwisseling van de distributieriem.)

Al zouden de dealers het gratis willen doen, of al krijg ik geld toe, ik zou er nooit mijn auto heenbrengen voor onderhoud

Q4:Proud sponsor of Shell !!
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op di mei 22, 2007 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Wie heeft er vijanden nodig met zulke "vrienden&quo

di mei 22, 2007 00:31

Tja ander merk, maar dezelfde kwaliteit: 2 distributieriemen laten vervangen, allebei kapot (1 gebroken, 1 beschadigd en versprongen door een losliggend boutje binnenin de distributiekap) en een gebroken veer konden ze ook al niet vinden (niet toen ik met klachten over de instabiele wegligging in linkerbochten kwam en vreemde geluiden kwam en bij de APK nog steeds niet).

Bij de auto van m'n moeder (weer ander merk en dus andere dealer) werd bij de ene beurt teveel olie erin gemikt en bij de andere weer te weinig.

Je vraagt je idd af hoe moeilijk eea kan zijn :?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

di mei 22, 2007 08:34

Da's knap triest :( .

Er zullen toch bedrijven moeten zijn die wel nette service kunnen verlenen op een 164 lijkt mij..
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 22, 2007 10:15

Dat gaat AlfaCentro in Amersfoort niet gebeuren! Daar zijn ze nog liefhebber en hebben het doel JUIST de private rijder zonder uit te kleden aan een leuke auto gekluisterd te houden.

Zolang zij nog kleinblijven gaat dit paard ze niet slaan - Zijn samengesteld JUIST omdat deze dingen meer en meer voorkomen en men haast niet meer voor normaal tarief Service krijgen.
Dat clienten een goddelijk uurloon betalen om de glimmende showroom in staat te houden - niet om het uurloon van de Monteur (21 - 25 jaar?) te bekostigen plus een normale opslag.

Ik begrijp dat er nog meer kosten zijn - ook weiger ik op mijn knieën te gaan voor Service! - Hoewel er natuurlijk fouten worden gemaakt (mensen) kan het ook best wel eens op een reele manier gaan, helaas in vele branches lijkt dat ver te zoeken. Op dergelijk soort treinen wil ik niet instappen.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”