Andretti Molletti

Re: RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

zo jun 07, 2009 23:38

niet te geloven wat een geneuzel!! Dat jullie zoveel tijd steken in berichten om maar te kunnen zeiken, stelletje kleuters.
Dit is het laatste wat ik schrijf in dit topic en ga weer de leuke en zinvolle berichten lezen.

gr Tom
op de man spelen en beledigen mag dus weer??? :? :?

laten we er lekker omheen draaien, er zijn geen regels bijgekomen die duidelijk en éénduidig worden toegepast.
Het is omgekeerd... er wordt geschoten met scherp en achteraf past men de regels aan.

Iemand die mij banned vanwege een dubbelaccount en vervolgens zichzelf verschuilt achter een dubbelaccount... iemand die roept "niet op de man spelen" en vervolgens zelf op de man speelt...

dank u, ik gebruik het forum ....iets toevoegen wordt mij schier onmogelijk gemaakt of de zin daarin in ieder geval ontnomen!

Realiseer je je dus dat de leuke én zinvolle topics je zo ontnomen worden??? Denk daar maar eens over na...

En hiermee wordt geïllustreerd waarom het gezamenlijk SCARB moderators account helaas noodzakelijk is.

Normaal gesproken doen we geen inhoudelijke mededelingen over wat tussen moderators en gebruikers wordt gecommuniceerd, maar aangezien Mollet mij persoonlijk blijft aanvallen en de feiten blijft verdraaien het volgende:

Heb ik Mollet geband? Te veel eer. Het SCARB bestuur had vanwege het aanhoudend wangedrag van Mollet, een reeks klachten van andere forumgebruikers en het negeren van waarschuwingen besloten zijn account voor twee weken te blokkeren. Omdat er op dat moment geen gemeenschappelijk mod-account was zijn de berichten hierover door mij aan Mollet verzonden. Natuurlijk kan je dat uitleggen als 'op de man spelen' van mijn kant. Maar sorry, ik heb geen zin mijn tijd te verdoen met dergelijke spelletjes.

Dan het stelselmatig de verkeerde uitleg geven aan het begrip 'dubbelaccount'. Wat niet is toegestaan is dat een gebruiker, en dat geldt net zo goed voor de mods!, meerdere accounts aanmaakt om eigen berichten te plaatsen . De mods gebruiken hun persoonlijke account voor eigen berichten en het gemeenschappelijk mod-account voor mod-aangelegenheden. Dat is toch wel iets anders dan extra accounts aanmaken om relletjes te trappen.
En dat is moderator????

I rest my case!!! :evil:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 08, 2009 10:04

En dat is moderator????

I rest my case!!! :evil:
Dinky Boy komt tenminste nog met argumenten en openheid. Het zou je sieren als je dat ook deed door er op in te gaan, in plaats van je er vanaf te maken met een enkele makkelijke opmerking. Ik vind het zo een beetje dubbel. Wel publiekelijk de confrontatie zoeken, maar vervolgens niet ingaan op de argumenten.
Ik ken deze hele geschiedenis met het Mollet-account niet, maar vooralsnog is het mij in ieder geval niet duidelijk waarom je na Dinky's antwoord je "case" zou kunnen "resten".

Ik waardeer Dinky Boy als moderator en ik waardeer jou als mede-forummer en als technisch mirakel op dit forum. Ik bedoel hier dus niets persoonlijks mee :!: Maar ik vind wel dat de discussie zuiver moet blijven.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

prosper
Full Member
Full Member

RE: HOOOUUUUWWWJJJJUUUUHHHHH!!!

ma jun 08, 2009 10:10

Andretti Molletti schreef:

"En dat is moderator????

I rest my case!!!"

Restte jij je case maar eens een keer...

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 08, 2009 10:26

Gaat lekker mannen. :shock: We hebben toch allemaal de zelfde hobby?het gaat om onze Alfa's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 08, 2009 10:32

Welnee, het gaat om accounts, misplaatste autoriteit en digitale kudos, Waar is de kots-smiley?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 08, 2009 10:33

Gaat lekker mannen. :shock: We hebben toch allemaal de zelfde hobby?het gaat om onze Alfa's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is waar en dat is ook zeker iets wat in het achterhoofd moet worden gehouden. Tegelijkertijd betekent dat denk ik niet dat meningsverschillen weggemoffeld zouden moeten worden. Daar mag best over worden gesproken, maar dan wel op een eerlijke en constructieve manier.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jun 08, 2009 10:40

Andretti Molletti schreef:

"En dat is moderator????

I rest my case!!!"

Restte jij je case maar eens een keer...
Waren er maar meer die zich dusdanig zouden inzetten voor onze club..... (Jij ook scarblid?) Ik sta echt verbaasd van het feit dat juist Dre door het "scarb bestuur" geblokkeerd wordt op het forum wegens "wangedrag". Ik ken Dre en Hans beide als bijzonder sociale en meelevende mensen. Jongens, waar zijn we mee bezig... Wangedrag en het scarb bestuur, allerlei benamingen om gedrag te generaliseren en iemand in een standaard vakje te stoppen. Het is en blijft hier gelukkig geen democratie. En misschien ben ik knettergek maar iemand met 200 postings schat ik op een andere waarde dan iemand die vanaf dag 1 (en dan dus ook echt vanaf dag 1!!!!) het uiterste doet om bij te dragen aan het geheel. En GELUKKIG gaat dat op eigen wijze! Kan je daar niet tegen, lees het dan lekker niet. Zo ga je niet met elkaar om! (Deze laatste opmerking mag je geheel naar eigen voordeel uitleggen maar ik weet wat ik er mee bedoel!)
Dirk - Giulia2000TS

Jeroen S
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 10:51

Welnee, het gaat om accounts, misplaatste autoriteit en digitale kudos, Waar is de kots-smiley?

Afbeelding

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 08, 2009 11:08

Waren er maar meer die zich dusdanig zouden inzetten voor onze club..... (Jij ook scarblid?) Ik sta echt verbaasd van het feit dat juist Dre door het "scarb bestuur" geblokkeerd wordt op het forum wegens "wangedrag". Ik ken Dre en Hans beide als bijzonder sociale en meelevende mensen. Jongens, waar zijn we mee bezig... Wangedrag en het scarb bestuur, allerlei benamingen om gedrag te generaliseren en iemand in een standaard vakje te stoppen. Het is en blijft hier gelukkig geen democratie. En misschien ben ik knettergek maar iemand met 200 postings schat ik op een andere waarde dan iemand die vanaf dag 1 (en dan dus ook echt vanaf dag 1!!!!) het uiterste doet om bij te dragen aan het geheel. En GELUKKIG gaat dat op eigen wijze! Kan je daar niet tegen, lees het dan lekker niet. Zo ga je niet met elkaar om! (Deze laatste opmerking mag je geheel naar eigen voordeel uitleggen maar ik weet wat ik er mee bedoel!)
Ik ben het zeker met je eens dat daar een groot verschil in zit en dat dat best zou mogen worden meegewogen. Maar dat levert wel tegelijkertijd wel een paradox op. Het kan namelijk ook weer niet betekenen dat zulke mensen boven de regels zouden kunnen staan. En regels heb je toch nodig. Heb je ooit wel eens een forum bezocht met een groot aantal bezoekers, waar het niet zo nauw wordt genomen met de regels? Ik heb er fora letterlijk aan kapot zien gaan... En als die regels er dan zijn, moeten ze ook voor iedereen gelden. Anders ben je verkeerd bezig.

Hoe kan je dan wel onderscheid tussen mensen die een grote bijdrage leveren en de gemiddelde deelnemer? Bijvoorbeeld door net even dat extra beetje coulance toe te passen in twijfelgevallen (hoewel je dan voor je het weet weer de "waarom hij wel en ik niet" discussie krijgt), door een keertje extra te waarschuwen als het echt mis gaat en door sneller dan bij anderen de dialoog op te zoeken voordat je actie onderneemt. Veel verder kan je naar mijn mening niet gaan.

Er is eerder in de discussie de vergelijking getrokken met de politie, laat ik daar ook even op terugvallen. Als een minister (of wie dan ook waarvan je vindt dat hij iets wezenlijks bijdraagt aan de maatschappij) door rood rijdt hoort ook hij gewoon een boete te krijgen, toch?

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 08, 2009 11:12

Heerlijk toch dat er een apart topic is geopend om dit soort geruzie te posten?

Kunnen we in alle andere topics tenminste genieten van de verhalen over het plezier van het Alfa-virus !!! :twisted:

[on topic]
Ik betreur (nog steeds) het vertrek van enkele productieve posters die op smeuige en welbespraakte wijze het wel en wee van een Alfist delen. Helaas zal er altijd discussie zijn tussen de gebruikers en beheerders van dit soort fora...mi grotendeels te wijten aan de "onpersoonlijke" aard van internet, waardoor al dan niet terecht dingen juist als zéér persoonlijk opgevat kunnen worden zonder de nuancering van face to face discussies.

Tja.

Ik geniet vooralsnog lekker verder van het rijden in en ouwehoeren over Alfa's. Daar is het mij op dit forum uiteindelijk om te doen!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

prosper
Full Member
Full Member

ma jun 08, 2009 11:30

Scarblid? jawel, sinds 1991. Maar ook ik laat dit topic maar voor wat het is.

*mompelt iets over een Heckflosse......

cor
Guru
Guru

ma jun 08, 2009 12:12

[quote="Giulia2000TS"][/quote]
....Ik ken Dre en Hans beide als bijzonder sociale en meelevende mensen. Jongens, waar zijn we mee bezig...

Ik ook, dat wetende weet ik bijna zeker dat beide er het best moeilijk mee hebben :cry: . Mijn idee: afkoelingsperiode inbouwen en onderling regelen. Het mag toch niet zo zijn dat 'we' elkaar op Zandvoort of weet ik waar gaan ontlopen...wie pakt de handschoen op?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma jun 08, 2009 12:16

Zullen we anders gewoon vragen of de moderaters het forum van het net halen!!?? niet te geloven wat een geneuzel!! Dat jullie zoveel tijd steken in berichten om maar te kunnen zeiken, stelletje kleuters.
Als deze discussie je niet bevalt dan klik je het topic gewoon weg, of je meldt het op een normale manier maar maak 'ons' niet uit voor kleuter!

Het idee dat dit forum alleen opengesteld moet worden voor SCARB donateurs is ook niet de oplossing want de verwijderde en verplaatste topics waar het hier om gaat zijn niet geplaatst door anonieme relschoppertjes. Ten tweede zijn er heel wat gebruikers nalv het forum donateur vande club geworden. Die zou je dan in de toekomst mislopen.

Ik ben ook niet voor relletjes op het forum en heb er geen problemen mee indien dat soort topics verwijderd worden. Dit topic zou je ook kunnen opvatten als een relletjes topic maar aangezien in dit topic ook een 'officiële' reactie van moderators kant gepost is, lijkt mij dit toch de plaats om eventuele ongenoegens mbt het huidige beleid te uiten.

Ik vind dat er een helder beleid moet komen en belangrijker, dat beleid moet dan consequent ten uitvoering gebracht worden. Als je regels zo strikt hanteert, dan moet je ze voor altijd en iedereen hanteren. Elke schijn van gerichte acties tegen bepaalde gebruikers moet worden weggenomen.

Bovendien moeten de regels dan ook duidelijk zijn. Wanneer heeft iets een "link met Alfa Romeo"? Dit kan ruim opgevat worden. En het lijkt me prima als deze ruimte er is, dus waarom strakker hanteren dan nodig? Op die vraag is volgens mij nog geen antwoord gekomen.
GT 1600 Junior

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 08, 2009 12:18

Ik ben het zeker met je eens dat daar een groot verschil in zit en dat dat best zou mogen worden meegewogen. Maar dat levert wel tegelijkertijd wel een paradox op. Het kan namelijk ook weer niet betekenen dat zulke mensen boven de regels zouden kunnen staan. En regels heb je toch nodig. Heb je ooit wel eens een forum bezocht met een groot aantal bezoekers, waar het niet zo nauw wordt genomen met de regels? Ik heb er fora letterlijk aan kapot zien gaan... En als die regels er dan zijn, moeten ze ook voor iedereen gelden. Anders ben je verkeerd bezig.
=D> Volledig mee eens. Ik heb als ex-moderator vaak het genoegen gekend om met een aantal personen in de clinch te (moeten) gaan.
En omwille van persoonlijke aanvallen heb ik helaas niet dezelfde moed kunnen opbrengen als een aantal huidige moderatoren en er de brui aan gegeven.
Er zijn dus nog altijd een aantal vacatures, en voor hen die zich geroepen voelen zou ik zeggen: DOEN !

Volgens mij kunnen vele ergernissen opgelost worden door een goede communicatie tussen de beide partijen, maar helaas is dit digitale medium niet ideaal daarvoor.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 08, 2009 12:57

Neemt weer eens een bakkie koffie en verwonderd zich dat er zoveel geschrven wordt en er niets daadwerkelijk gezegd wordt.

Dames, Heren, Geachte Alfa rijders, Scarb leden, niet Scarb-leden, bezoekers, burgers, boeren en buitenlui....

Kappen nou.....Dinky doet z'n best, Moletti is de beste techneut en Zaag kan het beste rijmen....

Voeg dit nou op een volwassen manier samen en zie.....het licht is geboren!

Vrienden...los het samen achter de schermen op en sluit dit topic.

Dit is echt geen reklame voor de club opzich.

Jezus man, lees met elkaar het nieuws eens...dat is pas serieus...dit hier: is fun, gein, gezelligheid...

Nogmaals, probeer het met elkaar achter de schermen op te lossen....... laten we ons forum nou zo uit de hand lopen?

Dus...als het een keertje niet zo gaat als je wenst...even met elkaar pb 'en en los het op, maar niet publiekelijk elkaar aan de oren trekken.

ik zou er bijna ook een japanner om gaan rijden...!

:D
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Terug naar “Het Forum Café”