Zijn je voorpijpen misschien finaal platgedrukt door drempelcontact?
die van mij zijn ook redelijk plat, kan dit zoveel vermogen schelen?
Zijn je voorpijpen misschien finaal platgedrukt door drempelcontact?

Probeer maar eens (alleen) uit te ademen door een rietje....Zijn je voorpijpen misschien finaal platgedrukt door drempelcontact?
die van mij zijn ook redelijk plat, kan dit zoveel vermogen schelen?

Dat verschil kan ik beamen! De GTV6 van een vriend van me had een CO van 7 procent. Toen heb ik de injectoren professioneel laten reinigen, toen was het CO direct gezakt naar 3%. Na goed warm rijden van de motor stond het CO op 0,5%!Vaak wil men niet aan die kosten (25 euri ps voor reiniging en controle) totdat men doorheeft wat het verschil is.
Snelheid op teller zeker? 20-30km lijkt me wel bizar veel namelijk. Heb ook zo'n 146 TD gehad en van 14" winterbandjes naar 16" betekende inderdaad van 175 op teller naar 160, maar dat zat puur in tellerafwijking, op gps geen verschil.kans is erg groot dat het aan je wielen ligt hoor.
Een 17 inch velg +band is in veel gevallen aanzienlijk zwaarder dan een standaard (14!) inch velg van een 75 v6.
Daarnaast zijn de banden een paar cm breder, waardoor de luchtweerstand ook nog eens toeneemt (veel meer dan de rolweerstand, want dat valt wel mee).
Dat je ca 10km mist is m.i. niet eens zo gek.
Voor het vergelijk, in een grijs verleden heb ik een 146 1.9 TD gehad die op standaard wieltjes makkelijk 170/180 liep. Met een setje dikke 17's wielen, die er superstoer uitzagen, was de fut er boven 150 volledig uit. Ook hier was de rolomtrek onveranderd.
Vaak zijn de betere 17" velgen+banden lichter dan de 14", maar vooral de breedte en dus rolweerstand schelen behoorlijk. Gaat niet om rolomtrek, of tellerafwijking, maar echt om rolweerstand hoor. Het is niet voor niets dat racefietsjes zulke smalle bandjes hebben...
Snelheid op teller zeker? 20-30km lijkt me wel bizar veel namelijk. Heb ook zo'n 146 TD gehad en van 14" winterbandjes naar 16" betekende inderdaad van 175 op teller naar 160, maar dat zat puur in tellerafwijking, op gps geen verschil.

Valt mee op zich, 0.36 heb ik ergens in de literatuur gevonden, ooit. Had slechter gekund, maar zeker ook beter.En de 75 is het schoolvoorbeeld van hoe je een niet-gestroomlijnde auto maakt....Cw waarde van een 75 is dramatisch slecht heb ik me laten vertellen.

wat is dan de cw waarde van een 75 kijk je kunt je van alles laten vertellen maar ik wil cijfers zien.En de 75 is het schoolvoorbeeld van hoe je een niet-gestroomlijnde auto maakt....Cw waarde van een 75 is dramatisch slecht heb ik me laten vertellen.

Het is dus 0.34, schijnbaar: klikkie aqui@ yuri
tegelijk