Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

RE: Giulia TI gril - Oud type uit 1 stuk.

vr mar 23, 2007 13:40

Dat laatste zeke....r van geld, veel geld ( o shit ben ik toch een handelaar of was het nou liefhebber......)

capo
Junior Member
Junior Member

vr mar 23, 2007 13:54

een liefhebber.

geld maakt niet gelukkig (maar is wel makelijk) :lol:

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Giulia TI gril - Oud type uit 1 stuk.

vr mar 23, 2007 14:00

Dat laatste zeke....r van geld, veel geld ( o shit ben ik toch een handelaar of was het nou liefhebber......)
Voor mijn post een eigen leven gaat leiden...met 'handelaren' typeer ik niet de mensen die als onderdeel van de hobby over de jaren onderdelen hebben gespaard en deze na verloop van tijd weer aanbieden omdat ze opruimen of omdat iemand een bepaald onderdeel zoekt. Ik ben deze personen juist zeer erkentelijk dat ze mij spullen hebben aangeboden.

Ik doelde meer op het verschijnsel dat de marktplaatsen worden afgestruind om Alfa-onderdelen te kopen met als doel om ze vervolgens met flinke winst weer door te verkopen...er zijn er die daar een dagtaak aan hebben en schijnbaar (! mijn mening op basis van wat ik vernomen heb - geen feit!) zijn er binnen deze groep ook 'gentlements agreements' om hun marges en in- en verkoop niet te verstoren - noem het maar een cartel afspraak.

/Hans

capo
Junior Member
Junior Member

vr mar 23, 2007 14:18

Beste hans,

zonder de mensen van de laatste groep aan de schandpaal te nagelen, gaarne een pbtje wie je verdenkt.

Het is niet leuk als je iets verkoopt dat later voor veel meer te koop aangeboden gaat worden.

dan zie ik het liever bij een liefhebber op een auto zitten. 8)

Patrick
Guru
Guru

vr mar 23, 2007 15:21

Wat is er mis mee om onder elkaar afspraken te maken? Als er ergens een artikel te koop staat, is het toch logisch om er van af te blijven als
er een bekende "nickname" bij staat?
Noem het cartel-afspraken, mij best. Ik noem het "de prijs niet opdrijven" voor een bekende.
En ga nou niet lopen zeiken over handelaren, die zijn er niet op dit forum.

Ik heb inderdaad een aanbieding gedaan aan hagen111, hij vond de prijs te hoog, dus geen deal, simpel, no hard feelings.

En om het voor die enkele azijnpisser even duidelijk te maken; Mijn loods kost € 400,00 per maand. Ik gebruik mijn loods uitsluitend
voor stalling van mijn Alfa's en opslag van reserveonderdelen voor "ooit".
De reserveonderdelen zijn allemaal bij elkaar gesprokkeld en in veel gevallen dik betaald. (ik rij er werkelijk heel Nederland voor af
in mijn weinige vrije uurtjes)
Het komt vrij zelden voor dat ik iets te koop aanbiedt (welgeteld 2 keer op het hele internet)
Mag ik dan ... een keertje winst pakken!

En Capo, het hoeft niet via PB hoor, het gaat waarschijnlijk om Domingo en ondergetekende.
(Domingo heeft ook een loods en is er heel druk mee om onderdelen uit Italië te halen)

Maar er een beetje aan verdienen mag niet, dan ga je hier aan de schandpaal!

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 23, 2007 15:21

Beste hans,

zonder de mensen van de laatste groep aan de schandpaal te nagelen, gaarne een pbtje wie je verdenkt.

Het is niet leuk als je iets verkoopt dat later voor veel meer te koop aangeboden gaat worden.

dan zie ik het liever bij een liefhebber op een auto zitten. 8)
Ik was al bang voor het woord 'schandpaal'. Zo bedoel ik het niet...ieder zijn interesse en handel...Money makes the world go round en daar leef ik zelf ook van! Ik ben meer geinteresseerd in hoe het Alfa netwerk in elkaar steekt.. PB'tje...

capo
Junior Member
Junior Member

vr mar 23, 2007 15:42

Beste Patrick,

Het was juist niet de bedoeling om iemand aan de schandpaal te nagelen, jammer als je aansproken voelt.

Iedereen mag geld maken, daar is niks mis mee.

Maar als liefhebber doet het wel pijn indien je onderdelen later voor meer aangeboden worden.
Niet zo zeer voor het geld, maar veel onderdelen zijn door liefhebbers met pijn en moeite gevonden en gaan
daarna dan de handel in.

Voor de liefhebbers die er geen geld mee willen maken misschien te veel emotie. :?

succes

Patrick
Guru
Guru

vr mar 23, 2007 16:21

Beste Patrick,

Het was juist niet de bedoeling om iemand aan de schandpaal te nagelen, jammer als je aansproken voelt.

Iedereen mag geld maken, daar is niks mis mee.

Maar als liefhebber doet het wel pijn indien je onderdelen later voor meer aangeboden worden.
Niet zo zeer voor het geld, maar veel onderdelen zijn door liefhebbers met pijn en moeite gevonden en gaan
daarna dan de handel in.

Voor de liefhebbers die er geen geld mee willen maken misschien te veel emotie. :?

succes
Ik voel me niet aangesproken (of het nu wel of niet over mij ging) Ik hou van een open discussie. Het komt mij allemaal een beetje
stiekum over, dat gezever over wie er veel geld vraagt en wie niet.

Iedereen bedrijft zijn of haar hobby op een eigen manier, volgens een eigen budget en financiële mogelijkheden.
Persoonlijk ben ik zo verliefd op het "Alfagevoel" dat het mij moeite kost afstand te doen van een voor een ander onbenullig onderdeeltje
Dus écht handelen zit er voor mij echt in, ik ben een liefhebber.

Als ik hier op het forum kijk zie ik een aantal jongens die wel eens handel doen en ik heb er veel moeite mee dat deze al dan niet publiekelijk
worden afgebrandt. (kotsmisselijk kan ik er van worden.)

Ik noem even als voorbeeld Zagato in Deil, ik ben er zelf nog niet geweest, als je kijkt wat ze daar aan onderdelen hebben liggen kun je jezelf toch wel een beetje voorstellen hoeveel geld daar in gaat zitten.
Mag daar dan een prijs voor gevraagd worden? ik zeg van wel, die loods staat daar ook niet gratis.
Of Domingo uit Ede, heeft ook voor een vermogen aan onderdelen staan, het is toch juist heel leuk dat iemand zijn hobby betaald met
een beetje verkoop. wat is daar nou mis mee?
Als je een onderdeel zoekt en je vindt de prijs ergens te hoog zoek je toch gewoon verder.

Om even terug te komen op die grill van de onderdelendag, Als die grill daadwerkelijk voor € 200,00 is verkocht en dezelfde dag
voor € 400,00 op marktplaats is gezet moet ik daar een beetje om lachen.
Dan heeft iemand gewoon een hele leuke dag gehad! Volgende keer heeft een ander een keer geluk.
(Die grill is door Georgio voor € 400,00 verkocht en hij is een échte Alfa-liefhebber én een zeer aardige kerel,)

En voor die azijnpissende en vooral jaloerse mensen die hier moeite mee hebben; Ga lekker terug naar je gemeentehuis om achter
je bureau de raam-ambtenaar uit te hangen!
Money makes the world go round, een waarheid als een koe, zelf al is het "maar" hobby.

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: (Over handeltjes in) Giulia TI gril - Oud type uit 1 stu

vr mar 23, 2007 16:28

Topicstarter heeft z'n grille gevonden, daar daat 't topic al lang niet meer over. Moooooove ! :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: (Over handeltjes in) Giulia TI gril - Oud type uit 1

vr mar 23, 2007 16:37

don bubbels :
En voor die azijnpissende en vooral jaloerse mensen die hier moeite mee hebben; Ga lekker terug naar je gemeentehuis om achter
je bureau de raam-ambtenaar uit te hangen

Ben je zelf ambtenaar :?:
Haha, nee, ik ben zeker geen ambtenaar (geloof me, er zijn ook goede ambtenaren hoor) Ik ben ondernemer en heb een groothandel
in schoonmaakartikelen voor de voedingsmiddelensector en een hygiëneservice (sanitairservice, handdoeksystemen, toiletrolsystemen e.d.)
Het Alfa-virus is voor mij een hobby, of ziekte zo je wilt.
En jij?

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

.

capo
Junior Member
Junior Member

RE: (Over handeltjes in) Giulia TI gril - Oud type uit 1 stu

vr mar 23, 2007 17:01

Een ondernemer in de dienstverlening.

Maar je geeft nog al af op ambtenaren.

Ik denk dat we onder het woord hobby beiden wat anders verstaan, maar ieder het zijne en ik veroordeel niet dat
iemand geld wil verdienen aan zijn onderdelen. Maar dan zie ik het niet meer als hobby, maar als werk(als handelaar dus)
Maar om het af te zeiken als azijnzeikers en dergelijke gaat me toch wat te ver. :twisted:

Maar ik zoek niet eens een grill. :roll:

groeten,

Terug naar “Het Forum Café”