Beste Patrick,
Het was juist niet de bedoeling om iemand aan de schandpaal te nagelen, jammer als je aansproken voelt.
Iedereen mag geld maken, daar is niks mis mee.
Maar als liefhebber doet het wel pijn indien je onderdelen later voor meer aangeboden worden.
Niet zo zeer voor het geld, maar veel onderdelen zijn door liefhebbers met pijn en moeite gevonden en gaan
daarna dan de handel in.
Voor de liefhebbers die er geen geld mee willen maken misschien te veel emotie.
succes
Ik voel me niet aangesproken (of het nu wel of niet over mij ging) Ik hou van een open discussie. Het komt mij allemaal een beetje
stiekum over, dat gezever over wie er veel geld vraagt en wie niet.
Iedereen bedrijft zijn of haar hobby op een eigen manier, volgens een eigen budget en financiële mogelijkheden.
Persoonlijk ben ik zo verliefd op het "Alfagevoel" dat het mij moeite kost afstand te doen van een voor een ander onbenullig onderdeeltje
Dus écht handelen zit er voor mij echt in, ik ben een liefhebber.
Als ik hier op het forum kijk zie ik een aantal jongens die wel eens handel doen en ik heb er veel moeite mee dat deze al dan niet publiekelijk
worden afgebrandt. (kotsmisselijk kan ik er van worden.)
Ik noem even als voorbeeld Zagato in Deil, ik ben er zelf nog niet geweest, als je kijkt wat ze daar aan onderdelen hebben liggen kun je jezelf toch wel een beetje voorstellen hoeveel geld daar in gaat zitten.
Mag daar dan een prijs voor gevraagd worden? ik zeg van wel, die loods staat daar ook niet gratis.
Of Domingo uit Ede, heeft ook voor een vermogen aan onderdelen staan, het is toch juist heel leuk dat iemand zijn hobby betaald met
een beetje verkoop. wat is daar nou mis mee?
Als je een onderdeel zoekt en je vindt de prijs ergens te hoog zoek je toch gewoon verder.
Om even terug te komen op die grill van de onderdelendag, Als die grill daadwerkelijk voor € 200,00 is verkocht en dezelfde dag
voor € 400,00 op marktplaats is gezet moet ik daar een beetje om lachen.
Dan heeft iemand gewoon een hele leuke dag gehad! Volgende keer heeft een ander een keer geluk.
(Die grill is door Georgio voor € 400,00 verkocht en hij is een échte Alfa-liefhebber én een zeer aardige kerel,)
En voor die azijnpissende en vooral jaloerse mensen die hier moeite mee hebben; Ga lekker terug naar je gemeentehuis om achter
je bureau de raam-ambtenaar uit te hangen!
Money makes the world go round, een waarheid als een koe, zelf al is het "maar" hobby.
Patrick
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.