Als Wynand de oude bewaart is dat misschien wel een goed plan om eens uit te zoeken en een howto van te maken. Hij heeft nu 2 gebruikte van mij meegekregen om te proberen.Loshalen : er zitten vrij normale 12 volts relais in.................. nieuwe halen en er in solderen en klaar![]()
grt rogeralfa
In de zwarte kastjes zitten de feitelijke relais. We zouden dus het zwarte kastje wat uit jouw auto komt open moeten maken om te zien welke er in zitten.ik zal wat foto`s maken van het gebeuren, zodra ik het even zie zitten gaat hij erin, ik twijfel alleen nog of ik de bedrading die ik heb doorgeknipt een cm of 10 onder het apparaatje daar weer aan zal solderen anders moet ik de hele draadboom naar de injectors opensnijden met alle risico`s vandien.
en nog even over de verwijzing naar de relais verkoopsite waarvan hierboven de link staat , daar heb ik deze `simulators` niet kunnen vinden.
wel een mooie site voor relais , te onthouden
Dat lijkt me geen probleem, tenzij het is zonder dat je start, toch?ik heb het kastje met enig geweld uit elkaar weten te krijgen en weet nu dat er 2 gelijke relais in zitten , het gaat om :
merk:OMRON
type: G5L-117P-PS
verder staat er nog op: 12VDC
en er staat nog meer op maar dat zegt denk ik niet zoveel
ik ging googlen met deze info en toen kwam ik op een of andere amerikaanse site en daar waren ze iets van 60 dollarcent
ik heb trouwens weer een nieuw probleem: de lpg pomp blijft maar draaien totdat ik hem even op benzine terugschakel en direkt weer naar lpg , dan stopt hij na een paar seconden zoals het hoort
wieowie heeft raad?