pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

RE: maakt gasinstallatie een 75v6 langzamer?

ma sep 14, 2009 19:35

DIT IS DE SITUATIE...

Afbeelding

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

RE: maakt gasinstallatie een 75v6 langzamer,zie foto?

ma sep 14, 2009 20:20

is het niet dat je luchtfilter zowat in je uitlaatspruitstuk zit :shock:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 14, 2009 20:26

de lengte van de inlaat achter de LMM is toch ook bepalend?
daarnaast achter je radiator is het echt altijd warm en zelfs de rijwind is daar warm, veel warme lucht dus naar mijn idee
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 14, 2009 20:30

idd zit het luchtfilter daar niet perfect.maar waar anders kun je hem laten?

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 14, 2009 20:33

ik zat te denken om de lmm te laten vervallen,dan heb ik welwat ruimte om het luchtfilter te veranderen van positie...alleen hoe laat je een lmm vervallen?megasquirt?
nog niet echt in verdiept maar lijkt me lastige materie...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: maakt gasinstallatie een 75v6 langzamer,zie foto?

ma sep 14, 2009 21:32

ik zat te denken om de lmm te laten vervallen,dan heb ik welwat ruimte om het luchtfilter te veranderen van positie...alleen hoe laat je een lmm vervallen?megasquirt?
nog niet echt in verdiept maar lijkt me lastige materie...
Ja, of ombouwen naar een MAF sensor. Sowieso, het blijft een primitieve vergasser. Landi injectors ,met megasquirt of landicomputer zal je een betere mengselregeling opleveren dan dit.

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 14, 2009 21:46

en is er nou 1 slang niet aangesloten na de vergasser of is deze afgedopt?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 14, 2009 21:53

is afgedopt en slang is aangesloten voor de mixer... :D

injectoren systeem gaat mij financieel boven de pet... :cry:

dit systeem is prima alleen op benzine kan het nog wat verbeterd worden.het is niet veel trager maar er lijkt een geringe vermindering van vermogen.ik ga met deze gtv toch de baan niet meer op en het vermogensverliesje weegt niet op tegen de besparing van rijden op lpg...
je moet de vraag meer zien als een interessevraag,niet meteen om de hele boel te verbouwen. :idea:

echter het laten vervallen van de lmm kan mischien in deze setup wel het een en ander opleveren..temeer omdat ik dan het luchtfilter zou kunnen verplaatsen en koelere lucht aanzuig...
maar ook hier ,het moet hobby blijven allemaal en mag niet te veel kosten :wink:
(oja ik ben een nederlander :oops: )

Andretti Molletti

ma sep 14, 2009 22:21

dus nogmaals die mixer bevat een binnenwerk wat als restrictor werkt.

Vervangen vervallen etc van je lmm kan niet want die heb je niet ;)
Je hebt een LHM en die is alleen nodig op benzine. Als je louter op gas rijdt heeft het L-jetronicsysteem van de oudere America het voordeel dat de ontsteking door centrifugaalgewichten geregeld wordt en je dus de LHM kan weglaten zonder ontstekingsgevolg...
Bij een modernere Motronic kan je die dus niet weglaten en ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)

LMM=luchtmassameter (met hitte element) (=MAF=Mass Air Flow)
LHM= luchthoeveelheidsmeter (met vlinderklep)
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di sep 15, 2009 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 15, 2009 09:32

Ombouwen naar MAF is volgens mij ook niet mogelijk omdat je met heel andere waarden te maken hebt die je ecu niet kan verwerken.
Is idd een Megasquirt of KDFI eenvoudiger, met als voordeel dat je LPI kan gaan gebruiken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 15, 2009 15:20

ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)
De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren. Je kan dan zelfs met een L-Jetronic zonder aanpassen meer lucht binnenkrijgen.

Je kan die LHM en het mengsturk prima op andere plaatsen hangen, of een slang maken waardoor je wel koele lucht aanzuigt. Een luchtfilterkast van bijvoorbeeld BMC kan je ook op andere plaatsen zetten. Die koele lucht is echt wel op te lossen zonder je LHM er uit te halen hoor. De lengte van de inlaatslang heeft wel invloed, maar een stuk minder dan de warmte die je nu binnenhaalt. Als je genoeg doorsnee in je aanzuigslangen hebt en geen scherpe randjes, ribbels, bochten of hoeken, kan je met veel wegkomen zonder dat het merkbaar invloed heeft.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 15, 2009 15:32

ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)
De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren.
Willen we zien. :wink:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 15, 2009 17:50

Bij een modernere Motronic kan je die dus niet weglaten en ombouwen naar een MAFS...
De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren. Je kan dan zelfs met een L-Jetronic zonder aanpassen meer lucht binnenkrijgen.
Een E30 heeft in de meeste gevallen Jetronic.. evenals de Porsches. Andretti heeft het over Motronic en daar ben ook ik nog nooit kitjes voor tegengekomen.

L-Jetronic is alleen maar een doos weerstanden... :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

di sep 15, 2009 19:15

Je kan die LHM en het mengsturk prima op andere plaatsen hangen, of een slang maken waardoor je wel koele lucht aanzuigt. Een luchtfilterkast van bijvoorbeeld BMC kan je ook op andere plaatsen zetten. Die koele lucht is echt wel op te lossen zonder je LHM er uit te halen hoor. De lengte van de inlaatslang heeft wel invloed, maar een stuk minder dan de warmte die je nu binnenhaalt. Als je genoeg doorsnee in je aanzuigslangen hebt en geen scherpe randjes, ribbels, bochten of hoeken, kan je met veel wegkomen zonder dat het merkbaar invloed heeft.

het is een gtv6 en die hebben geen mogelijkheden om de mixer of lhm :oops: op een andere plaats te zetten...de motorkap past nu al nog maar net dicht! :idea: :wink:

de mixer is dus de beperking ,dan heeft het weghalen van de lhm ook geen nut :?: ..maar maakt niet uit hoor ,ik ben er tevreden mee :lol: ...nu heb je dus een restrictor,een beetje minder koele aangezogen lucht en een gewichtstoename...hiermee kan ik verklaren dat het niet helemaal tussen de oren zit...pfffoe ben ik dan toch nog gezond :oops: :roll:

zo rijdt ie trouwens nog op benzine http://www.youtube.com/watch?v=UUD7jNsMBGI

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 16, 2009 10:05

De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren.
Willen we zien. :wink:
http://www.fordmuscle.com/archives/2005 ... /index.php
http://www.splitsec.nl/mainframes/produ ... f_kits.htm
http://www.europeancarweb.com/projectca ... to_02.html

Het maakt niet zoveel uit op wat voor ECU je zo'n conversie zet. Het idee is nou net dat je de ECU dezelfde voltages geeft die hij verwacht te zien van van de LHM, dus je kan hem aan een jetronic of een motronic hangen. Gezien de prijzen is het inderdaad een investering waarvan je je af moet vragen of je niet gelijk naar een megasquirt moet gaan, maar vergeet niet dat bij de megasquirt meer arbeidsuren en een boel meer afsteltijd (erg duur als je het niet zelf kan) komen. Voor een niet-DHZ persoon is het dus een upgrade die een stuk goedkoper uit valt dan een hele andere computer.

Terug naar “Algemene Technische vragen”