Ja, of ombouwen naar een MAF sensor. Sowieso, het blijft een primitieve vergasser. Landi injectors ,met megasquirt of landicomputer zal je een betere mengselregeling opleveren dan dit.ik zat te denken om de lmm te laten vervallen,dan heb ik welwat ruimte om het luchtfilter te veranderen van positie...alleen hoe laat je een lmm vervallen?megasquirt?
nog niet echt in verdiept maar lijkt me lastige materie...
De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren. Je kan dan zelfs met een L-Jetronic zonder aanpassen meer lucht binnenkrijgen.ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)
Willen we zien.De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren.ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)
Bij een modernere Motronic kan je die dus niet weglaten en ombouwen naar een MAFS...
Een E30 heeft in de meeste gevallen Jetronic.. evenals de Porsches. Andretti heeft het over Motronic en daar ben ook ik nog nooit kitjes voor tegengekomen.De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren. Je kan dan zelfs met een L-Jetronic zonder aanpassen meer lucht binnenkrijgen.
ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)
Je kan die LHM en het mengsturk prima op andere plaatsen hangen, of een slang maken waardoor je wel koele lucht aanzuigt. Een luchtfilterkast van bijvoorbeeld BMC kan je ook op andere plaatsen zetten. Die koele lucht is echt wel op te lossen zonder je LHM er uit te halen hoor. De lengte van de inlaatslang heeft wel invloed, maar een stuk minder dan de warmte die je nu binnenhaalt. Als je genoeg doorsnee in je aanzuigslangen hebt en geen scherpe randjes, ribbels, bochten of hoeken, kan je met veel wegkomen zonder dat het merkbaar invloed heeft.
http://www.fordmuscle.com/archives/2005 ... /index.phpWillen we zien.De mannen in de porsche 928 en 944 en de bmw E30 doen dit regelmatig. Er zijn voor die auto's diverse kitjes te krijgen die de MAF aansturen en de juiste voltages aan de ECU geven om de LHM te emuleren.ombouwen naar een MAFS... ik heb het nog nooit gezien (dan is een programmeerbaar systeem goedkoper gok ik?)