ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Jeugd van tegenwoordig op de weg?

do jun 07, 2007 19:50

:jumping:

Ach ben vroeger ook zo geweest toen ik met mn Alfetta GT de dorpen onveilig maakte.
Een herrie dat ie maakt :lol:

Raam open en muziek aan.....maar NOOOIT een petje op gehad =;
Na elk F1 wedstrijd de auto in warmrijden en daarna vlammen, heeerlijk....

Wat ik nu onverantwoordelijk rijgedrag vind, deed ik vroeger ook.
Wel was het toen minder druk etc.....en dat scheelt ook behoorlijk.
weet je dat ik me dat totaal niet kan voorstellen. dat al de autos uit die jaren ook allemaal zo waren (snap je wat ik bedoel) dat je gewoon nieuwe alfettas, sudjes, guilias enz enz ziet rijden terwijl dat normaal is (net als nu de 147, 156 enz) en wat een tering herrie zou het toen zijn geweest op straat zeg :blue_lol:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do jun 07, 2007 20:07

Tsja...

Kom zo net een 40+ hork tegen in een redelijk nieuwe en dure Volvo. Ondanks het 'niveau' van de auto rijdt-ie toch met de gsm aan z'n oor, gebruikt-ie de richtingaanwijzer niet en steekt-ie de bocht zo krap af dat ik maar een goed heenkomen moet zoeken. Gajes heb je in alle leeftijds- en inkomenscategorieën.
Precies! Ik zeg: een gevalletje Amen! :lol:

@Gerrets: dat is puur een grens leggen. Tuurlijk, ik vind een boxer motor ook mooi klinken, die crx-piloot ongetwijfeld zijn crx met vier-loops rioolbuis ook. Verreweg de meeste mensen zullen het allebei maar herrie vinden. Kortom: ik erger me niet meer aan een crx of wat dan ook met flink uitlaatgeluid. Als ik achter mijn witte Juul ga staan maakt het net zoveel herrie en dat vind IK wel mooi. De buren zullen het echter één pot nat vinden. Kortom: geniet van je eigen hobby en denk aan je eigen hobby als je iets ziet/hoort dat je niks vind, ben je altijd vrolijk, bij mij werkt het! :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Jeugd van tegenwoordig op de weg?

do jun 07, 2007 20:10

Ik hab vroeger geen petje maar nu wel (af en toe) omdat ik nu niet meer heb wat ik vroeger wel had, 8) . Oa op mijn 128 Heel lang geleden een Abart pijp, Dat was echt "in" toen. Gewoon voor een ronde pijp naar achteren met een Abarth einddemper. (Zonder demper minder herrie dan met. :lol: )
Verder vroeger ooit van multipex een spoiler gezaagd en deze met E E N Kg Staalplamuur afgesmeerd en daarna weer netjes in de lak. Was ook uit technisch oogpunt noodzaak zo rot was dat ding. :biggrin:

Radio was wel aardig, maar bijzaak. Je was al blij als je sowieso al kon horen wat voor soort muziek erop was.. :lol:

Ik moet zeggen dat ik wel naar toenmalig begrippen erg snel reed, maar dat mocht toen ook nog. Later met de Juul regelmatig 190 op het klokkie over de Afsluitdijk met een vette gaspot achterin. Dat hoorde zo.. :driving:
Wat ik nu wel de "doelgroepers" mis: Het besef dat ze overlast en gevaar voor anderen veroorzaken. Onze generatie zou het wel uit zn hoofd laten om als een dwaas door de bebouwde kom te rijden en daar ook nog de meest linke stunts uit te halen. Je wist dat dat niet kon. Het gebeurde wel maar altijd op rustige en afgelegen plekken. Wat mij de laatste tijd echt stoort zijn die lui met die Boomcars. (Nee niet die tegen de boom hangen.. :lol: ) De kentekenplaten rammelen vrolijk en moeten minimaal met 4 M 10 bouten bevestigd zijn.(Ik zie ze tenminste nooit op straat vallen.. :shock: ) Dan ook liefst nog met de ramen open rijden :twisted: . Als ik goed naar de radio wil luisteren doe ik de ramen altijd dicht.. :wink:

Maar: Je bent pas oud als je je niet meer beseft hoe je zelf vroeger ook was. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

do jun 07, 2007 20:14

Helemaal mee eens Arjen! Waarbij ik moet zeggen dat die coureurs door de bebouwde kom (ook daar kom ik genoeg 25-plussers van tegen) het ergste vind, die zijn namelijk een gevaar, die boembakkies niet zo... Eigenlijk is het combineren heh, vroeger reed men hard en liep met door de stad met een ghetto-blaster op de schouder, nu wordt het gecombineerd... :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

jan 75
Full Member
Full Member

do jun 07, 2007 20:47

ik heb helemaal niets tegen golfjes of wat voor auto dan ook.
hiet staan ze nog wel eens op de parkeerplaats, ik sta soms met stomme verbazing te kijken wat een geld die jongens in hun geliefde autootje stoppen.
ik ben alfist in hard en nieren, maar kan een ander merk, gepimpt of niet, goed waarderen.
zij denken dat wij gek zijn, wij denken dat zij gek zijn.
zij rijden niet als maloten door het dorp, zij zijn namelijk net zo zuinig op hun autootje als de alfist. 8)

gevaarlijke idioten zijn vaak niet de "petjes", het zijn vaak de mannen in een midlife crisis, die een snelle, mooie auto hebben gekocht, en altijd haast schijnen te hebben.
ja, die wannabee directeuren, dat als je de hond smorgens uitlaat, je nog wel eens opzij moet springen omdat mijnheer een ochtend humeur heeft omdat hij niet gen**kt heeft omdat hij bij zijn vrouw moest zijn. :wink:

nog iets, wat denk je van al die carriere vrouwen, die smorgens niet de tijd hebben om zich op te maken, en dat maar op de snelweg doen. :roll:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 07, 2007 20:57

Je vergeet de doelgroepen in Suv's en vooral bestelbusjes. :wink:

Maar volgens mij zijn we nu een beetje aan het generaliseren en is zomeeteen iedereen de pineut.
(Maar gelukkig heb ik nog wel een "wannabee Labrador hond" :lol: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

jan 75
Full Member
Full Member

do jun 07, 2007 21:05

Je vergeet de doelgroepen in Suv's en vooral bestelbusjes. :wink:
ik heb een jeep als bestelwagen, een V8 nog wel, valt die in die categorie. :oops: :lol:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 07, 2007 21:10

Ben zelf 24, maar ben altijd al tegendraads geweest tegenover de rest van mijn vrienden.
Laat hun maar lekker in hun auto's blazen (types zoals jij al beschrijft), ik stap dan wel in 1 van mijn vertrouwde Alfa's.

Als dagelijkse slaaf: 156.
Hobby: GTV6.

Leswagen was een Alfa.
Eerste auto was natuurlijk een Alfa en de daarop volgende auto's ook, en dat zal altijd wel zo blijven.
Heb nu eenmaal die tik en i love it. :mrgreen:

Tuurlijk heb ik ook wel muziek in de auto, maar 't leukste muziek is nog altijd de motor.
Een pet denk ik niet eens aan, mag voor mij part in de kofferbak blijven liggen gaar te koken.

Pet gebruik ik in uiterste gevallen als er ergens een meeting is zonder schaduw, dus dan komt pas de pet tevoorschijn.
Niet in de auto natuurlijk, dat vertik ik gewoon.
Laatst gewijzigd door Adriano33 op do jun 07, 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gerrets
Guru
Guru

do jun 07, 2007 21:11

Gelukkig staat een petje mij niet :D

en gelukkig zijn de drempels hier te hoog voor zo'n emeunige (<- twents voor ontzettende) blaaspijp.

En gelukkig heb ik standaard een mooi geluid en dat heb ik niet moeten crëeren met veel geld.

Maar inderdaad het is wederzijds wij verklaren hun voor gek en zij ons. MAAR ik heb ooit in een golf gereden en zij vaak niet in een Alfa!

en daarom zeg ik doe mij maar alfa :wink:

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Dinky Boy
Miniaturista

do jun 07, 2007 21:15

Eerste auto was natuurlijk een Alfa, en dat zal altijd wel zo blijven.
Nogal wiedes, je hebt maar één eerste auto....

sorry, ~gniffel~

:biggrin:

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 07, 2007 21:34

Eerste auto was natuurlijk een Alfa, en dat zal altijd wel zo blijven.
Nogal wiedes, je hebt maar één eerste auto....

sorry, ~gniffel~

:biggrin:
Ik bedoel de wagens daarna McClever. :mrgreen: :mrgreen:

bovenstaande reply van mij aangepast. :P
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Tonio
Guru
Guru

do jun 07, 2007 22:06

Ik ben nu 40. Was al dol op snelheid voordat ik kon lopen. Maar ik heb nooit brommers gehad, ook geen petjes. Heel braaf dus, zou je denken. Maar als ik terugdenk aan mijn eerste auto's en hoe hard ik daar mee door het dorp scheurde... :oops: (Verder zeg ik niks want ik zou daar zelfs postuum nog voor gestraft kunnen worden... :-#)
Mijn haar wordt inmiddels grijs maar de grootste hobby is nog altijd rondtoeren in m'n Giulia (met brulpijp), die heb ik al 14 jaar. En nog iedere keer als ik een viaduct of tunnel nader, dan draai ik het raam een stukje open en geef ik gas bij :D . Ben ik nou "jeugd van tegenwoordig" :? of is dit een bewijs van eeuwige jeugd :D :D ???

cor
Guru
Guru

do jun 07, 2007 22:11

En nog iedere keer als ik een viaduct of tunnel nader, dan draai ik het raam een stukje open en geef ik gas bij :D . Ben ik nou "jeugd van tegenwoordig" :? of is dit een bewijs van eeuwige jeugd :D :D ???
is niet leeftijdgebonden hoor, gaat bij mij net zo... 8) 8)
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 07, 2007 22:21

En nog iedere keer als ik een viaduct of tunnel nader, dan draai ik het raam een stukje open en geef ik gas bij :D . Ben ik nou "jeugd van tegenwoordig" :? of is dit een bewijs van eeuwige jeugd :D :D ???
Inderdaad kennelijk wel leeftijd gebonden. Ik draai dan altijd TWEE raampjes open en schakel nog terug voor die tijd ook.. :mrgreen:

Maar verder gedraag ik me altijd netjes. ( He Cor... :-$ ) :wink:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op do jun 07, 2007 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 07, 2007 22:22

Inderdaad kennelijk wel leeftijd gebonden. Ik draai dan altijd TWEE raampjes open.. :mrgreen:
Lange rechterarm zeker :wink: Of een smal autootje :lol:

Terug naar “Het Forum Café”