di mar 06, 2007 11:35
Spider 4 is met veel dingen beduidend anders dan de oudere 105s.
Er zit een andere injectie op, stuurbekrachtiging, er is veel verschil in interieur en plaatwerk. De hardtops voor een S4 zijn anders dan die van de oudere types 2 en 3.
De stabilisator zit op een andere manier vast, veerschotels zijn iets anders.
Het zijn ondergewaardeerde superauto's, moderne klassiekers.
Ze rijden ook daadwerkelijk anders dan bv een tweede serie spider.
De mooiste om te hebben is een S4 1600. Dan heb je wel alle luxe en stuurbekrachtiging, maar geen kat en geen injectie maar gewoon carburateurs.
Anyway, have fun ermee!
O, en er zijn wat sneaky plekken waar ze helaas BEST willen roesten.
Check A: waterafvoer van de kap. Dat zijn er vier. Achter de portieren, en in de bak waar de kap in valt. Daar zitten afwateringsslangen. Die willen wel verstoppen en dan begint de ellende.
Maak schoon, spoel door tot je water uit ziet lopen.
Haal de paneeltjes achter de deuren weg en bekijk alles goed en tectyleer.( holle ruimte bescherming)
Verder: B: Check de verbinding tussen de reservewielbak en het binnenspatscherm achter. Daar komt zooi tussen en de naad is niet goed beschermd. Schoonmaken en goed behandelen.
En als laatste de grootste boosdoener bij een S4: C,
in de achterste wielkuipen... Daar zit het binnenste en het buitenste deel van het BINNENscherm op een andere manier in elkaar dan bij de oudere types, en een vooruitgang is het niet. Beide delen zitten over elkaar, en daaroverheen zit een strip gekit. Die kit flext, en droogt uit en er komt voch tussen en dan gaan de beide delen roesten. En dat is een CRIME te repareren.
HEEL goed schoonmaken, met staalborstel enz, heel goed inspuiten met blanke tectyle en opnieuw afwerken met strijkkit.
Dan ben je dat voor!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end