Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPG probleem

wo jan 17, 2007 16:49

Vandaag is de diagnose gesteld: de pomp is defect. Dus moet de tank vervangen worden... Is het wijsheid om zo'n tank 2e hands te kopen voor weinig? Of gaan die pompen allemaal een keer kapot? Kan via de garage een ruiltank bemachtigen voor € 600,- ex btw en montage. Vindt ik nog wel veel geld... Of zijn dit wel gangbare prijzen? Ik had verwacht dat je voor +/- € 750,- een nieuwe tank moet kunnen krijgen?!? :roll: Of ben ik dan weer te zuunig? :oops: Ik kan ook een 2ehands kopen voor € 300,-...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: LPG probleem

wo jan 17, 2007 17:43

da's balen.... maaar gelukkig is het niet de verdamper :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: LPG probleem

wo jan 17, 2007 18:05

JaJa :-#

Maar geef mij die ouwe rommel maar. Al dat elektrische spul gaat alleen maar kapot. Over een half jaar zal het me de reet roesten dat ik dan geen G3 korting krijg. :-$

andre 166

RE: LPG probleem

za jan 20, 2007 22:17

de verdeler is waarschijnlijk kapot dit is een rond ding met een stekker en 4 slangen die naar je inlaat spruitstuk gaan kosten 250€ ongeveer

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPG probleem

zo jan 21, 2007 11:04

Na meting is al gebleken dat de pomp in de tank kapot is. Heb gisteren een 2e hands tank opgehaald en die wordt dinsdag ingebouwd. Dan hopelijk weer lekker op gas rijden... Benzine is niet leuk meer om op te rijden...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPG probleem

zo jan 28, 2007 23:42

FF een update. Mij is verteld dat elke Vialle tank goed zou zij. Heb ik dus een Vialle tank gekocht afkomstig uit een 146 TI uit 2000. Onze 146 is van 1997. Er zit dus blijkbaar toch verschil in de tank.

De aansluiting van de vulslang is kleiner op de nieuwe tank. Nu wil ik dit oplossen door er een verloopkoppeling tussen te zetten. Lijkt me geen probleem. Maar de bekabeling is ook anders. Beide tanks tellen wel evenveel kabels, maar hebben niet dezelfde kleuren. De stekkerverbindingen zijn ook anders. Hoe kom ik er nu achter hoe ik de kabeltjes weer aan moet sluiten zodat het werkt?

Of zeggen jullie, gewoon helemaal niet aan beginnen en toch nog een andere tank zoeken die wel hetzelfde is. De tank die we nu hebben (1997) is met een rechthoekig deksel, de vervangende tank (2000) heeft een ronde deksel...

Dan nog een vraag. Is het ook mogelijk om alleen de pomp in de tank te vervangen? Ik kan namelijk ook nog zo'n bommetje tank kopen die kleiner is dan mijn huidige LPI tank.

Wie kan mij helpen en adviseren wat te doen? Wie is er hier een kenner op dit gebied?

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Andretti Molletti

RE: LPG probleem

ma jan 29, 2007 17:45

Er zijn 3 typen tanken:

1) eerste type met een motor met in de tank ingebouwde elektronica en een glaspareldoorvoer welke de draad bevat voor hoog/laag toerental vd pompmotor.
2) 2e type met de elektronica in een zwart kastje naast de appendagekast.
3) met een RONDE appendagekast en weer de elektronica in de tank, maar een traploze toerentalregeling.

De eesrte 2 types zijn nog wel uitwisselbaar en te verbouwen, het 3e type lijkt me niet geschikt om te combineren met de eerste 2 types LPi installaties.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPG probleem

ma jan 29, 2007 22:34

Kijk, dat zijn dingen waar ik wat aan heb....

Zou het nog kunnen dan om de pomp los te vervangen? Dan dus wel de pomp van dezelfde types.

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Andretti Molletti

RE: LPG probleem

di jan 30, 2007 02:05

Alleen de pompen van de types 1 en 2 zijn enigsinds uitwisselbaar zover ik weet.
Als de prijs laag is kun je zowiezo een pomp van 1 en 2 uitwisselen en de pomp constant op max toerental laten draaien.
Kan de pomp wel tegen, maar het geeft alleen wat extra lawaai stationair....

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: LPG probleem

di jan 30, 2007 10:28

OK. Ik kan namelijk voor 100 euro een tank kopen die iets kleiner is. Dan wou ik die pomp overzetten in mijn huidige tank. Die beide tanks komen dan uit 1997. Dat zou dus moeten lukken?

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Algemene Technische vragen”