Ter indicatie:
Sprint 1.7 QV Carburateurs bj. 88 (118pk):
Topsnelheid ongeveer 208kmh (echt!!)
Verbruik: 9 tot 11 liter afhankelijk van hoeveel haast (maar altijd erg vlot onderweg).
Thom
Wil ook de koppeling vervangen en terwijl de motor toch uitgebouwd is ook de remmetjes aanpakken. Remmetjes vervangen is dan toch wel handiger!.Inderdaad, hoe zit dat nou?, ik hoorde laatst weer dat een 1.7 8v op carbs sneller zou zijn als een 1.7 16v, omdat hij meer koppel onderin zou hebben![]()
wel een top sud hoor, en waarom laat je de versnellingsbak niet zitten, en ga je behalve de motor alleen maar voor een remmen upgrade?, ik heb gehoord (bij 33 type 2) dat de 1.3S, en 1.5 TI bakken een stuk sneller zijn als de 1.7 bakken, maar ik weet niet als dat voor de sud hetzelfde is.
Zie je wel, een 1.7 in een sud of sprint is gewoon super!Ter indicatie:
Sprint 1.7 QV Carburateurs bj. 88 (118pk):
Topsnelheid ongeveer 208kmh (echt!!)
Verbruik: 9 tot 11 liter afhakelijk van hoeveel haast (maar altijd erg vlot onderweg).
Thom
Hoeveel er nog zijn weet ik niet. Toch nog wel redelijk veel denk ik. Maar heel veel zijn al iets of redelijk veel verbouwd. Niet dat daar iets mis mee is, maar als de auto in erg goede staat is zoals jij beweert dan zal daar zeker vraag naar zijn. Zeker als de carosserie en lak nog goed is. Spuiten is altijd zonde als het niet perse nodig is. Dus het loont zeer zeker de moeite om hem origineel te houden. De vraag naar een mooie Sud zal de komende tijd alleen maar gaan toenemen. Dat is wel zeker. De prijzen stijgen al.Kas, heb ik ook al aan gedacht want de carrosserie is echt in zeer goede staat. Interieur is kompleet.Mooi ding. Is het geen optie om hem origineel te houden?
Misschien alleen de motor van 1500cc naar 1700cc upgraden en een nieuwe verflaag erover. Ik weet eigenlijk niet hoeveel
sudjes (1.5 Ti QV) er in deze staat nog in omloop zijn? Enne, loont het de moeite om ze origineel te houden?![]()
Grtz Stef
Een leuke Sud heb je sowieso al. Heb al eens eerder in de TI QV gereden en stond toen toevallig naast een grijze M3.@Alfa75jc: Na dit leuke filmpje is de verleiding wel groot om voor de 16V met carbs te gaan maar laat ik
in alle eenvoud beginnen met een 1.7 8V + nieuwe remmerij en andere vering (koni - bilstein)voor en achter.
Heb dan al een leuke sud denk ik.![]()
Stef