I.v.m. het rijden van toeristische rally's via roadbook (bolletje-pijl) zoek ik een eenvoudige tripmaster die werkt op gps-signalen. Bij iedere routewijziging moet de teller dus op nul kunnen worden gezet.
Wat kunnen jullie adviseren?
Inderdaad, als je je telefoon ergens in een houder kunt steken dan is dat de makkelijkste optie: een (gratis) app.
Voor ritjes zoals van SCARB ideaal, in andere echte rally’s soms niet toegestaan.
Rally Tripmeter of Tri-Rally zijn voorbeelden die ik gebruik.
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91
Ik doe dit soort ritten altijd gewoon op de dagteller en die laat ik ook doorlopen en daarbij kijk ik dan in de regel ook altijd alleen naar de laatste twee cijfers (km en 100m). Het is dan wel fijn als die teller ook een beetje klopt en daar had ik gisteren op de wat langere stukken wel wat last van omdat deze in mijn Sei een paar procenten te weinig aanwijst. Ik heb wel altijd ook een grafische routeplanner meelopen in 2D, dat helpt met herkennen van de situaties zoals deze in het routeboek staan getekend, maar als er bijvoorbeeld twee kruisingen binnen het foutmargegebied zijn dan kan het wel eens mis gaan. Zo reed ik gisteren in eerste instantie de afslag naar Waterlandkerkje voorbij omdat ik op de kruising erna mikte die bij nader inzien net te ver weg bleek.
De app welke hier wordt genoemd werd mij gisteren ook aangeraden. Misschien moet ik het eens proberen, maar ik denk dat ik de grafische representatie van de situatie zou missen. Die helpt namelijk wel heel erg met verborgen afslagen waarvan er tijdens de Meetjesrit toch ook een aantal waren.