jwst
Member
Member

deur rechtsvoor gaat niet meer open!!??? Giulia

zo okt 23, 2005 12:55

Na gisteravond krijg ik mijn deur van binnen en van buiten (dit was al) niet meer open??
Vroeger kreeg ik hem alleen van binnen nog open en hoefde ik hem ook niet opslot te doen!? Nu krijg ik wel de hendel over om hem open te doen en hoor ook dat hij zich ontgrendeld(hoor een klik als ik er weer tegenaan druk), maar hij gaat niet open!?
Ik krijg trouwens de de hendel niet naar voren om hem opslot te doen!?

Is dit een GROOT probleem bij de Giulia's? Het is bij elke deur wel wat..Behalve gelukkig de rijders deur! Rijdt natuurlijk ook ALLEEN, het beste/snelste, maar wil toch ook graag andere mensen laten genieten van mijn ALFA!!

Wie kan mij helpen!!

GR JW
AR GIULIA 2.1

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: deur rechtsvoor gaat niet meer open!!??? Giulia

zo okt 23, 2005 19:14

deurpaneel eraf, slot en scharnier schoonmaken en smeren...
Berijders deur gaat t vaakst op en dicht, dus daar minder last. Andere deuren gaan minder vaak open. Gaat vastzitten, vies, vuil, niet gesmeerd etc....
Deurpaneel eraf halen als deur dicht is lastig maar kan. Remmenreiniger halen, schoonspuiten, netjes met kruipolie, en vervolgens gewone olie , goed kijken hoe het werkt en in elkaar zit, en vervolgens de andere deuren preventief doen!
:o
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

jwst
Member
Member

zo okt 23, 2005 20:38

Zal het volgende week eens proberen!! met remmenreiniger enz...
AR GIULIA 2.1

montsmalfa
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo okt 23, 2005 21:57

Als de deur van buiten eens op slot is gedaan kan deze wel van binnen worden geopend. Maar van buiten blijft deze op slot! Van binnen is de deur ook niet op slot te zetten!
En idd. de drukknop aan de buitenzijde haakt wel eens omdat die wat vaker gebruikt wordt. Het is natuurlijk ook galant om de deur (zij het dan van binnen uit) open te doen voor de navigator :wink:
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

jwst
Member
Member

ma okt 24, 2005 20:23

Ik heb nu beide deuren links rechtsvoor losgehaald en zie eigenlijk geen verschil!!??
Alleen bij de bijrijdersdeur lag een stukje metaal net zo groot en vorm als een finger +/- 10cm iets krom en een gat aan de boven of onderkant!? Is niet gebroken ofzo!!? Ligt verder ook geen moertje los in...Het ziet er van binnen nog piekfijn uit geen roest bijv..
Nu gaat het mechanisme (met de veer) in die deur niet vanzelf terug. Maar ik kan hem wel bewegen.Dus eigenlijk gewoon de deur openen..
Ik denk dat het de schakel waar de deur invalt (die aan de buitenkant/portier) zit hem tegenhoudt! Helaas kan ik daar niet bij omdat die dicht zit!! Iemand een idee hoe ik de deur open kan krijgen!???

Alvast bedankt!

GR JW
AR GIULIA 2.1

Terug naar “Algemene Technische vragen”