Ik ben redelijk nieuw op dit forum dus pls don't attack me

Uh ja ik had een aantal vraagjes over mijn alfatje. Kheb em al een tijdje maar er zijn toch wat dingetjes waar ik mij aan erger, dus bij deze:
- Bekabeling, ik heb achterin een subwoofer en een gps, wat raden jullie aan om te doen met de bekabeling: Via het dak of via de grond?
- Bekabeling, ik wilde vanaf mun accu spanning halen voor mijn sub maar ik merkte dat er nergens een doorgang te bekennen is om de bekabeling naar binnen te halen. Nu lees ik op dit forum over de 156 die een rubber heeft bij het gaspedaal, is dit ook zo met de 146? (Ik zit nu op mun werk en hij moet voor de keuring, dus kan nu even niet kijken hihi)
- Hoogte, voor mij zijn een aantal drempels onmogelijk te nemen, in Ypenburg bijvoorbeeld heb je zo'n dun rotding waar je, hoe je het ook probeert (hard, zacht, schuin, etc), een enorm rasp geluid hoort als je eroverheen probeert te komen. Is het mogelijk om de auto iets hoger te maken (al is het 5cm ofzo)? ik heb al een beetje rondgevraagd maar andere velgen zijn niet te krijgen en stuggere veren zou de auto doen "drijven" op de weg.
- Opties, ik zit er al een tijdje aan te denken om gas in te laten zetten, weet iemand hier wat ik allemaal nodig heb en wat de kosten zijn hiervoor?
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
DJ_M