ik heb 2 jaar terug een gtv 3.0 24v bj 1997 gekocht die op geknapt een jaar mee gereden.
toen ik de gtv kocht had hij last van een radiator de lek was. een koelsysteem dat ook wel wat aan dacht kon gebruiken. iedere keer koelvloeistof bij vullen is ook duur dus dan maar water er in. er had een hobbybob een mooi snoer(van de grasmaaier) van de koelventilatoren naar binnen gelegd met daar een schakelaar die je op je schemer lamp hebt om de koel ventilatoren handmatig aan en uit te zetten. maar zo als je dit allemaal leest dan kan je er donder op zeggen dat de koppakking ook zijn beste rijd had gehad. maar hobbybob wou nog niet op geven dus heeft hij er ook nog een fles radiatorlek dicht in gegooid.
de meesten hier zouden de auto al weg gegooid hebben behalve ik.
na een hoop liefde en een klein fortuin aan onderdelen weer de motor en de auto op gelapt apk er op en maar is gaan rijden met het ding.
echter heeft hij al die tijd een probleem gehad. het start heel slecht met een lauwe motor.
als je hem dan start 5 tot 10 sec voor hij aan slaat. de eerste tijd gebeurt er niets op een motor die rond gaat na. kort voor het aan slaan beginnen er langzaam wat cilinders te ontsteken tot hij vervolgens vol overtuiging alle 6 de cilinders weet te ontsteken
als de motor koud is start hij perfect en snel zo als het hoort.
als hij warm is start en korte tijd heeft stil gestaan dan hij ook perfect en snel zo als het hoort
als hij loopt dan loopt hij ook door het hele toeren gebied perfect niet dat hij in houd of iets dergelijks
bij het uitlezen geeft hij ook geen fout meldingen. alle waardes van de sensoren en al is hoe het hoort te zijn.
afgelopen jaar heb wegens omstandig heden (huis kopen en geen motor in mijn spider) de gtv gesloopt en de motor op gebouwd.
de motor draadboom aan gepast het stukje zekering kast en waar hij de comando's voor de instrumenten heeft.
echter het start probleem blijft die motor maar houden.
in de tijd dat ik de 3.0 24v motor heb is het volgende er aan vervangen
koppakkingen + koppen vlakken en afpersen
complete distributie met water pomp op tijd gezet door de specialist op de manier hoe het wel hoort
thermostaat
radiator
diverse koel slangen.
sensoren koelwater temperatuur die voor ecu en instrumentencluster
weerstanden koelventilatoren.
sensor voor de koelventilatoren
injectoren ultrasoon gereinigd en getest.
brandstof druk ventiel
gasklephuis inclusief positie sensor voor een exemplaar die zeker goed zijn
lambdasonde die ook goed is.
bdp sensor tip van iemand en had nog een nieuwe liggen
met de apk werd mij verteld door de keur meester dat hij stationair arm loopt. te arm voor het mooie. de meting is gedaan na een ritje van 1km dus goed warm was hij toen ook niet.
ik begin steeds meer te denken aan een chip door een prutser van een chiptuner gemaakt.
maar als iemand nog een tip heeft van kijk daar ook is naar graag.