Nou dat was alweer seizoen 2018!
Afgesloten met gemende gevoelens... Inmiddels veel besproken gister, een volgende incident met een van de debiele uit de 360 cup... Totaal onnodig, en bewijs van volkomen onkunde... het incident staat op mijn facebook pagina voor de gene die het niet gezien hebben (
https://www.facebook.com/niels.vanwoudenberg). Uiteraard wordt ik als schuldige aangewezen incl straf... Ik hoop dat ze mee lezen, want op de front runners (Mijn idee dan) in die klassen ontbreek het ze echt aan enig kunde en inzicht, van wat er op een circuit gebeurd en ze zouden er goed aan doen daar scholing voor te nemen
Met meer dan 15/20 sec per ronde verschil moet je rekening met elkaar houden. Ik doe dat ook, hun helaas niet...
Maar goed...
De dag begon super, met een auto die exact deed wat ik wilde in de quali. Geen enkele vrije ronde kunnen vinden, toch de snelste tijd! Naar het einde van de quali wel wat onderstuur.
Race 1, wat aanpassingen aan de dempers voor om onderstuur tegen te gaan.
Start was goed, maar inmiddels bekend is de Q4 van Sieger niet te houden bij de start
Serge strak achter me, moet is zo snel mogelijk Sieger weer verschalken, anders had ik dat probleem zelf
Sieger is in de eerste ronde toch wat voorzichtiger en ook vertelde die later dat zijn banden nog niet helemaal warm waren, kon ik aan het einde van ronde 1 in de tarzan voorbij steken
Paar ronde leuk strijd gehad met Serge aan de achterbumper geplakt, tot we bij de Volvos aan kwamen en het inmiddels bekende verhaal gebeurde. Uiteraard op hoge poten naar de wedstrijd leiding, om daar de melding te krijgen dat het volgens hun zonder twijfel en discussie mijn fout was, en bij de vraag waar we dan mee bezig zijn als hun dus totaal geen rekening hoeven te houden met ons, ze niet de blauwen vlag regel uit het knaf doek hanteren, en daar zelf een draai aan geven maar niet te moeten racen... Diep triest van een wedstrijdleiding. (gelukkig was Ria teleurgesteld hierover, en ook totaal niet op de hoogte van alle ellende met de Volvo's af dit seizoen) Wordt dus hopelijk vervolgd. Uiteraard na dit gebeuren de pits op gezocht omdat ik vanuit niet kon zien hoe groot de schade was.
Afijn, Race 2... Gelukkig viel de schade wel mee op het oog, tot met name een voorscherm en een bumper veeg op bumper en velg. Die laatste had de grootste klap op gevangen. De uitlijning leek op het oog niet heel verkeerd te staan en ook aan wielophangingdelen was geen schade te zien ontdekken. Linds en Gert zijn druk bezig geweest het scherm eraf te halen en deze weer wat model te geven.
Dan de start, helemaal achteraan uiteraard doordat ik uitgevallen was (Serge reedt deze race niet door een defecte dynamo) race 1. Die eerste ronde is altijd (voor mij) gekte, omdat je zo snel mogelijk naar voren wilt. Beelden volgen! Na een rondje of anderhalf denk ik zat ik alweer achter Sieger, die het gat naar Jasper aan het dichten was. Ik weet inmiddels dat Sieger de 155 goed breed kan maken, en op de rechte stukken ontlopen we mekaar niet veel dus dat werd een leuke strijd. Die werd uiteraard even verstoord door het lappen van de Volvos waardoor ik gezien het rijgedrag van die bavianen maar even rustig aan deed bij het passen daarvan en geen aanval waagde en een klein gaatje had. Bij het volgende groepje Volvo's zaten we ineens bumper aan bumper (Ik, Sieger en Jasper) waarbij Sieger en Jasper een mooi gevecht aan het voeren waren, wat leuk te volgen was eerste rang. Ik heb het even aangekeken
3 dik na de Audi S! Was gaaf racen mannen! Ik zou zeggen kijk de beelden strax! Uiteindelijk slaagde Sieger erin Jasper in te halen, en daarna heb ik beide hun in gehaald. Net op tijd, want even na het passeren van Sieger werd het code 60 en daar is de race ook onder afgevlagd. Doordat ik een aantal ronde dicht op de bumper van Jasper/Sieger had gehangen was ik Mike inmiddels uit het oog verloren met de gedachte dat die een gat had geslagen omdat die wel zijn eigen rondes kon rijden. Ik dacht als 2e over de streep te komen, bij binnenkomst bleek bij Mike het diff stuk te zijn gegaan, dus P1
Tijdens de race bleek wel het onderstuur niet verbeterd, maar weer ietsje erger te worden... Banden op, of toch wat aanpassen...
Race 3.
Gezien de laatste race, geen andere banden erop gedaan een gewoon deze oprijden. Geprobeerd onderstuur toch met de dempers te verbeteren. De start was weer het zelfde, Sieger als een raket er langs. Deze eerste ronde was die nog wat voorzichtiger/Langzamer, en probeerde ik em bij masterbocht al in te halen, maar hij pakte de binnenkant. Ik ging terug naar de lijn om te ''kruisen'' maar bij het naar links sturen dacht ik al ...... Jasper... Haha en idd daar kwam die met meer snelheid binnendoor. Dat duurde een rondje denk ik, en die plek weer terug gepakt, en weer op jacht naar Sieger. Deze race reed Serge ook weer mee van achteraf met extra accu. Inmiddels waren de banden er wel zo aan dat er geen houden meer was aan het onderstuur... Serge kwam er snel langs, was geen houden aan en ik moest jagen op Sieger, niet in m'n spiegels kijken
Sieger ingehaald en daarna wat rustiger aan gaan doen omdat er totaal geen grip voor meer was
Halverwege de race zag ik Louis in de spiegel aankomen, maar ik heb mijn ronde tijd rond de 2.02 gehouden en daarmee kon ik zien dat het gat redelijk gelijk bleef. Uiteindelijk zag ik dat ie de pits in moest/ging, en toen heb ik met niemand achter me helemaal het tempo omlaag gedaan, en inmiddels had Serge dat ook gedaan waardoor we samen als 1 en 2 over de streep kwamen!
Ik heb genoten van het Racen met Serge, Sieger en Jasper! Fair, Hard maar met respect voor elkaar!!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson