En de laatste:
Het is alweer een tijd geleden, inmiddels is weer e.a. gebeurd, positief en negatief…
Laten we beginnen met wat positief nieuws! De oude ruitenwisserbladen zitten er weer op. Het plastic haakje van één van de houders was afgebroken, gelukkig kwam Rik met de suggestie (met bijbehorend onderdeel), een universeel later haakje te gebruiken. Dus even met gepast geweld het restant van het oude haakje om zeep geholpen en de ‘nieuw’ erop. Bladen wisselen en dat ziet er – in mijn ogen – weer een stuk beter uit
)-
In de tussentijd een polijstmachine gekocht. Weliswaar bedoeld voor de lak, maar waarom zou een RVS bumper niet lukken?
Werkt prima dus!
Daarna op naar de APK, geen probleem dacht ik. Dat was het ook eigenlijk niet (wiellager linksvoor maakte herrie), echter door omstandigheden had ik pas een keuringsafspraak kunnen maken 2 dagen voor het verlopen van de APK. Gelukkig was kon ik (vrijwel) meteen terecht bij Rik (daar had ik hem niet neergezet voor de APK, logistiek makkelijker elders, althans als die goedgekeurd zou worden…) en daarmee een enkele dagen na het verlopen van de APK, zonder problemen een nieuwe APK met nieuw wiellager.
Helaas kon de Juul daardoor niet naar het Loo, gelukkig was er nog ander passend vervoer voorhanden. Helaas niet de Bert (zie het andere topic), maar wel klassiek, Italiaans en met zes cilinders
) Prachtig zonnige dag gehad, kon haast niet beter. Even dacht ik nog dat iemand m’n Juul had gestolen en hem op de parking neerzette, maar ’t was hem toch niet. Wel Bluette, zelfde jaar, ook Ti, maar met Grijs interieur en de L-strips miste, toch leuk om tegen te komen! Nog veel meer prachtige Alfa’s (en andere merken) gezien. Ik vind de parkeerplaats altijd veel leuker dan het evenement zelf eigenlijk… Oh en dan struikel je nog even over een Ferrari 250 GT Europa (denk ik, niet 100% zeker meer) en word je vervolgens bijna overreden door een 166 MM die de Mille Miglia in period heeft gereden, OP DE PARKEERPLAATS
Ik dwaal af, terug naar de Giulia! We waren dus weer legaal op de weg en dan begint het dynamo lampje ineens te branden op de snelweg… Thuis even meten en inderdaad; het is niet de lamp, de accu wordt niet opgeladen. Goed, even de spanningsregelaar met de Bert gewisseld (zo zie je maar: één Alfa is geen Alfa), die is het niet. Hm, dag later weer even van stal gehaald en zowaar geen lampje. Raar
Ach, het zal wel dan, gassen met dat ding. Drie kilometer later gaat de kerstverlichting weer aan en ik ben even het spoor bijster… Wtf
Dynamo eraf gehaald en naar de revisieboer gebracht. Tien minuten op de testbank gehad en niks aan de hand, dus die zou het ook niet kunnen zijn. Terug erop, starten en de meter erbij: 0,6V bij de plus van de dynamo. Tja wat doe je dan? IJsje bij de ijssalon halen natuurlijk, denkvoer is vereist!
Dan maar meteen even een fotolocatie om de hoek bekijken. Mijn bijrijder: “halen we dat nog wel?”. Ik: “ja joh, geen probleem”. Nou je voelt hem al aankomen:
Tja, accu zegt nee… Gelukkig snel een taxi kunnen regelen. Nogmaals: één Alfa is geen Alfa; accu uit de Bert erin en wegrijden mét kerstverlichting. Een kilometer later toch zonder kerstverlichting, drie kilometer daarna toch weer wel. Echt, schiet mij maar lek
Van het weekend maar even de regelaar + dynamo van de Bert en Juul wisselen, dan kunnen we die in elk geval uitsluiten (of juist niet). De accu wordt overigens sowieso vervangen, maar is dus duidelijk niet het probleem.
Tot slot nog een esthetische modificatie gedaan. De hopeloos slechte smeermiddelensticker van één van de standaard onderdelenleveranciers vervangen door een prachtig exemplaar. Gemaakt door een Amerikaan die allerlei stickers namaakt (hij heeft de smeermiddelen sticker van mijn Bert ook gereproduceerd, die ligt op voorraad. Echt een topper! Hij wilde feedback, dat lukt mij wel
).