Kapotte schroefdraad van bougiegat komt vaker voor (meestal doordat een bougie te vast is gedraaid of scheef).
Dat lijkt me ook de enige mogelijke verklaring.
Maar dat zou ik zelf niet zomaar doen met de kop erop, vanwege ijzervijsel wat overal terecht kan komen.
Als het echt snel moet gaan dan prop ik de cilinder vol met verpulvert piepschuim. Vervolgens de zuiger wat naar boven zodat al het piepschuim vast komt te zitten. Boren, draad trekken en de het coil-uiteinde met een magneet doordrukken. Vervolgens met een stofzuigertje het meeste aluminium wegzuigen en het resterende piepschuim met een lange en fijne luchtblazer uit de cilinder blazen.
Die methode heeft tot op vandaag steeds gewerkt maar voor een nieuwe wagen zou ik het toch niet aanraden.
Bovendien weet ik niet of je bij deze twinsparks er überhaupt makkelijk bij kan.
Dat valt best mee. De gaten die toegang geven tot de ontstekingskaarsen zijn bovendien mooi rond.
Een 'gids' draaien om mooi recht te boren en nieuwe draad te trekken lijkt me aangewezen.
Maar dan ga je de gevolgen achterna maar de oorzaaknis eigenlijk belangrijker want anders heb je t misschien dalijk weer
Ik kan geen andere oorzaak bedenken dan gebrek aan ervaring tijdens het monteren van de ontstekingskaarsen.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?