


 
 
 maar die dame van jou gaat ook al de goede kant op toch?
 maar die dame van jou gaat ook al de goede kant op toch? Voor wat die demontage/restauratie ervaring betreft heb ik het echt niet. Boeken, mede forummers en een beetje durf doen wonderen. Ik leg alles voor demontage vast op foto en label echt werkelijk alles! Goed labelen en nummeren zorgt ervoor dat je (tot op zeker hoogte) de puzzel alleen maar omgekeerd hoeft uit te voeren bij de opbouw
 Voor wat die demontage/restauratie ervaring betreft heb ik het echt niet. Boeken, mede forummers en een beetje durf doen wonderen. Ik leg alles voor demontage vast op foto en label echt werkelijk alles! Goed labelen en nummeren zorgt ervoor dat je (tot op zeker hoogte) de puzzel alleen maar omgekeerd hoeft uit te voeren bij de opbouw   
   
  
 Grappig, dat heb ik bij de restauratie van mijn Giulia ook gedaan (dat was toen mijn eerste project).Ik leg alles voor demontage vast op foto en label echt werkelijk alles! Goed labelen en nummeren zorgt ervoor dat je (tot op zeker hoogte) de puzzel alleen maar omgekeerd hoeft uit te voeren bij de opbouw


Daarna alles inderdaad in omgekeerde volgorde weer gebruikt. Werkt lekker, zeker als het project lang duurt. Want allerlei kleine pruts-onderdeeltjes, je weet anders echt niet meer waar die gezeten hebben. Succes!
 en jawel die boden uitkomst! alsnog de boel prima van label en positie kunnen voorzien....pfoei!
 en jawel die boden uitkomst! alsnog de boel prima van label en positie kunnen voorzien....pfoei! 
 
 
 

 
 

 
 
 viewtopic.php?f=8&t=80591
  viewtopic.php?f=8&t=80591

 
 

Achterklep is niet gelijk aan originele uitvoering.
De Giallo Ocra is van een 1600, Biscione, gezien de uitsparing voor het Alfa loge midden op de achterklep.
 
  
 
 
 
   
   
 

 
 Achterklep is niet gelijk aan originele uitvoering.
De Giallo Ocra is van een 1600, Biscione, gezien de uitsparing voor het Alfa loge midden op de achterklep.
Klopt helemaal! Dat gaan we er dan ook volledig uitwerken

 hmmm... dat lijkt mij niet nodig, ik zou gewoon zo laten. Of je moet voor een 100 punten concours auto opteren. Maar dat lijkt mij niet het geval hier. Anyway het is jou Supertje dus it's all yours.
  hmmm... dat lijkt mij niet nodig, ik zou gewoon zo laten. Of je moet voor een 100 punten concours auto opteren. Maar dat lijkt mij niet het geval hier. Anyway het is jou Supertje dus it's all yours.  
@Ruben;
Bedankt voor het applausmaar die dame van jou gaat ook al de goede kant op toch?
@Arri
Een verkeerde aanpak? Dat maakt mij wel nieuwsgierig, is er een valkuil?
@Franc,
De fotostroom zal langzaam opdrogen maar mocht je onderwerpen hebben waarvan je wat zou willen zien, roep en ik ga spitten in het digitale dossierVoor wat die demontage/restauratie ervaring betreft heb ik het echt niet. Boeken, mede forummers en een beetje durf doen wonderen. Ik leg alles voor demontage vast op foto en label echt werkelijk alles! Goed labelen en nummeren zorgt ervoor dat je (tot op zeker hoogte) de puzzel alleen maar omgekeerd hoeft uit te voeren bij de opbouw


De plannen voor de Giuul zijn niet heel spectaculair, wij willen gewoon een leuke 'strakke' zomer-rijder. Ze krijgt weer de kleur Biancospino, de ophanging gaat een tikkie omlaag. Ik ben dol op de smalle bandjes met het origineel velgje met fruitschaal. Het interieur gaat een tikkie afwijken van 'wat ooit was'. De voorstoelen worden van het type Nuova, skai zwart op de buiten en achterzijde en de zitting in zwart alcantara met perfo. De achterbank gaat in de herstoffering op de gelijke manier. Voor de deurpaneeltjes twijfel ik nog. Dat skai is leuk maar je brand je er natuurlijk compleet aan weg in de zomer. Ook hier denk ik aan een mooi ingestikt stuk alcantara maar daar ga ik nog even met de stoffeerder over sparren. Het HPL dashboard krijgt of een nieuw stukje HPL (uit niet Alfa collectie) of gaat toch in de fineer. Motorisch hou ik het lekker bij de 1300. Het blok en de bak draaien als een zonnetje maar natuurlijk komt er een brulpijpje onder te hangen.
To be continued!