Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja, dat maakt uit. Het verschilt de wereld ! Heb een 20V gekocht, standaard motor. Godsakkerju, wat schopt dat richting horizon... Ik vraag me serieus af of m'n GTA zo'n 20V met "Massimo Chip" wel easy kan bijbenen. Wat schopt zo'n ding in je rug, ben er helemaal weg van !! Zo'n "DikkeDiesel" ervaring ontbrak nog, kan dus van de automobiele bucketlist. En ja, d'r komt een FMI op, en ja, de motor wordt gechipt, en ja, er komen R1R's op en een schroefsetje. Had eigenlijk een Berlina gewild, maar nu kan ik makkelijk een setje race-wielen, paar blikken peut, krik en gereedschap meenemen. En een trailertje (mijne is 495 kilo) met een racert erop (860 kilo voor de Juul, 1150 voor de Jet) trekken zal zo ongeveer voelen als een zak piepers in de kofferbak..
Alles wat de rijdende en racende mensch nodig heeft en/of graag wil zit er op: afneembare trekhaak, schuif/kanteldak, airco (ijskoud), en grijs leah op het zitmeubilair. En het beschaafde volume van de magistraal roffelende vijfpitter is nou nét die soundstage die ik in de 1.9 miste.
Hoeft niet zo veel aan te gebeuren: bodem bitumineren (dat werkwoord verzin ik ter plekke. Dorpels keihard, bodem gaaf, lichte vliegroest linksachter), dorpels/skirts fatsoenlijk monteren en de bumper mist wel de nodige vierkante centimeters lak,denk dat ik die een keertje laat spuiten. Volledige onderhoudshistorie, verse distributie en verse aandrijfassen. Lekker hoor...