Favoriete muziek voor op de snelweg...

Pop, Top 40, Radio 1,2,3,538, etc.
14%
21
Rock
24%
36
Jazz, Blues
6%
9
Dance, Trance, Lounge
15%
23
Klassiek
1%
1
Golden Oldies
3%
4
Muziek? Het is een Alfa, das sowieso al muziek!
23%
34
Overige, graag toelichten...
15%
22

Totaal aantal stemmen: 150
ikke
Advanced Member
Advanced Member

RE: Muziek in je Alfa

do okt 13, 2005 21:23

Als je hard wilt gaan kan je toch niet zonder die jaren tachtig, begin jaren negentig metal en trash. :thumbs: , wil je al je benzine er in een keer door slurpen, dan alleen maar Grindcore, zolang er geen satan, in de titel zit, of het niet over bier en blote tieten gaat kan ik r echt niet naar luisteren :twisted: , okee, sóchtends, jazz, en klassiek, maar :-$ , niemand vertellen, anders maken ze me weer voor mietje uit. :mrgreen:

matra sports
Guru
Guru

do okt 13, 2005 21:39

:shock:

Er zit hier muziek in een muzikale voorjaarsmeting met deze of gene denk ik.

Om te voorkomen dat hier een lange lijst komt te staan enkel een paar lichtende voorbeelden :

Deus
Apocalyptica
Audioslave
Iggy Pop
Hole
The Cure
Garbage ....mmm....
The Smashing Pumpkins
Lacuna Coil
The Mission
Sioen
Theatre of Tragedy
Muziek uit Pulp Fiction :wink:
Placebo
Front 242
Joy Division
Sisters of Mercy
Sade :wink:
Therion
Slayer

En nu ga ik stoppen.

Je kunt Kink FM podcasts uploaden en op je MP 3tert zetten Alfarmada :wink:

Bah, weer zo'n topic waarbij je een papiertje moet nemen om allerlei bandnamen op te schrijven om straks ergens te gaan luisteren :mrgreen: :biggrin: :-k

ikke
Advanced Member
Advanced Member

do okt 13, 2005 22:02

heej Therion was vroegaa ook zaatan muziek, het zijn de afgelopen jaren alleen een beetje van die watjes geworden, goede shows hebben, of hadden ze trouwens. :blue_cool:

zolang alles maar met een :wink: is

Pelle

do okt 13, 2005 22:31

Grappig om te zien dat Rock nu 12% van de stemmen heeft, en veel mensen (alternatieve) rock opnoemen. Muziek is ook niet in een hokje te plaatsen. :D

Anyway, mijn duit in het zakje:
Alles van Tori Amos tot aan Life of Agony. Met andere woorden het KinK FM spul minus de dance-achtige dingen die zij soms plegen te draaien......

Oh ja, Momenteel veel van Pocket Revolution van dEUS. :thumbs:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 13, 2005 22:58

O ja, die eerste CD van Life Of Agony... dat waren tijden! Die CD zet ik nog vaak op, puur en alleen al om dat supervette gitaargeluid te horen :thumbs:

En verder, nog meer 'leuke' muziek: het onnavolgbare Dillinger Escape Plan (mix van hardcore- niet de housevariant!!! =; , metal en jazz :!: ), Uphill Battle (net zoiets, maar minder over de top), en goeie ouwe vierkwartsmaat-metalcore van het almachtige All Out War, Arkangel of Liar. Of anders, als het hard moet, Origin, of Dying Fetus (moet je wel de CD 'Destroy the Opposition' hebben), of Cryptopsy (niet na te spelen, van de partijen op de CD '...And Then You'll Beg' word je helemaal naar). Pantera (niet de stichting :wink: ) En de oude Type O Negative. Of Soilent Green. Of Lamb Of God. Vergat ik me daar bijna het übercoole en vreemde Neck (niet de folkband)...

Ja, mijn CD-collectie is een gegarandeerde feest-mix waar 538 niet aan kan tippen :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Posthumus
Guru
Guru

vr okt 14, 2005 00:59

Eigenlijk nog best een informatieve thread geworden op deze manier, prima :D

Heb al weer een paar leuke nummer er uit weten te plukken (iTunes rulez!)

Maar om mijn eigen muzikale voorkeur ook maar even neer te zetten:

Als ik niet door een tunnel rij, of een lekker leeg stukje Neerlands Duitsland tegenkom luister ik graag naar:

Uiteraard Oasis, The Beatles, Travis, Blur, Coldplay en dergelijke Britpop. Maar de laatste tijd heb ik ook de jazz weer herontdekt :D Zowel modern als klassiek. Heb net bijvoorbeeld veel werk van Glenn Miller, Benny Goodman, Duke Elington, maar ook de helden Ray Charles, Fats Domino, Miles Davis en dergelijke.

Maar er zijn ook wat moderne bands (soms geschaard onder "Acid Jazz", al vind ik dat een wat vreemde benaming) waaronder veel Scandinavische bands. Royskopp, Koop, maar ook Kruder&Dorfmeister heb ik al vaak gedraaid. Tipje van dit moment is de nieuwe CD van Katie Melua. Ik geloof dat zij de Norah Jones van 2005 is. Beetje one-day-fly, maar niet verkkerd om naar te luisteren.

Bij deze mijn verdere bijdrage. Ben benieuwd naar de rest!
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Knopjes

vr okt 14, 2005 08:01

Bij mij is het vooral rock tot metal.... de favoriete bands zijn: Helloween, Iron Maiden, Motörhead, Savatage, Machine Head, Sonata Arctica, Dio, Entwine, Stratovarius, Angra, Sentenced, Gamma Ray en meer van dat spul ;)

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr okt 14, 2005 08:38

Poeh wat een herrie allemaal... :twisted:

Als de spelert al aan staat dan vaak lounge, als Saint German of Cafe del Mar.
Toevallig zijn we de laatste tijd een beetje op de Italiaanse tour, met bv Jovanotti.
Een nadeel hier in Zeeland is dat veel zenders slecht te ontvangen zijn in de auto, we zitten vaak op de rand van het ontvangst. Stukkie richting Rotterdam gaat het goed, en richting Goes ook geen probleem meer... :x
Thuis luisteren we veel naar Arrow Classic Jazz. In de avond hebben ze wel eens van dat oeverloze gepingel maar overdag is het vaak leuke muziek, anders dan die RTL rommel...

En natuurlijk, de originele "dr. Dre":

Afbeelding

We zijn gelukkig vorig jaar naar zijn laatste optreden geweest in de Arena. Was eigenlijk al slecht, maar toch dankbaar dat we er bij geweest zijn...
Toppunt was natuurlijk paar weken geleden het concert in Ahoy. Of je z'n muziek nou mooi vind of niet, een jaar na het overlijden van een artiest een zaal nog zo gek krijgen is echt super! :thumbs:

Maxikippe(n?)vel...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

kroehlur

vr okt 14, 2005 09:01

Raar. Het valt mij op dat je muziekkeuze en Alfa rijden een samenhang heeft in de zijn van "Alfa rijder's zijn geen mainstream YorinFM/538/Q-music luisteraar's". Moet met esthetiek te maken hebben of zijn het alleen de muziekliefhebber's onder de forummer's en dus Alfa rijder's die hebben gereageerd?

Ook ben ik met mijn muziek ineens geen uitzondering en rare knakker maar een lid van de mainstream onder ons. :shock: :schrik:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr okt 14, 2005 09:10

Marillion al voorbij gekomen eigenlijk?
Afbeelding
Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Muziek in je Alfa

vr okt 14, 2005 09:13

Albedo 0.39
Dat was zalig trippen met die ouderwets grote koptelefoon ... en dan bijna ontploffen als de man ALBEDO ZERO POINT THREE NINE zegt ...
Sade :wink:
:mrgreen:

Kristal
Laatst gewijzigd door SPIDERVELOCE1750 op vr okt 14, 2005 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 14, 2005 09:38

Sade is echt topklasse. Ik ben niet gecharmeerd van de muziek maar wel van Sade.

stennie
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Muziek in je Alfa

vr okt 14, 2005 11:00

Bij mij is het vooral rock tot metal.... de favoriete bands zijn: Helloween, Iron Maiden, Motörhead, Savatage, Machine Head, Sonata Arctica, Dio, Entwine, Stratovarius, Angra, Sentenced, Gamma Ray en meer van dat spul ;)

Knopjes: van jouw muzieksmaak ben ik ook wel in mijn (K) nopjes :wink:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

SPIDERVELOCE1750

vr okt 14, 2005 11:01

@BERT : Sade is een klein pesterijtje tussen Jos en mij ... vandaar Mr Green .

En ja hoor ... Ik vind Sade ook een schoon madam .

Kristal

alfaRob33

vr okt 14, 2005 11:23

oke ik ook ff mijn muziekkeuze als ik ff geen zin in de boxersound heb (niet vaak)

http://www.protonradio.com
http://www.friskyradio.com
http://www.flaresound.com
Deze muziek gedownstreamd met streamRipper voor de MP3tjes :wink: :oops:

De zelf opgenomen muziek van achter de
Afbeelding

http://www.tangerinedream.org/
Afbeelding
met name de Virgin Years

Jean Michel Jarre
Vangelis
Kitaro

http://www.lambstar.net
Afbeelding

Björk
Alanis Morrisete
Peter Gabriel
Genesis
Phil Collins
Underworld
Chicane
Pink Floyd (The wall)................

en zo kan ik nog wel ff door gaan...maar neerlands talig [-X ... NO WAY
Laatst gewijzigd door alfaRob33 op vr okt 14, 2005 13:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Het Forum Café”