Hoi hoi,
Ik heb een paar vraagjes waar ik niet aan uitkom (de zoekfunctie levert ook niet echt veel resultaat).
Ik heb sinds een half jaar een 33 1.4 (injectie) uit 92
Preventief heb ik alle filters vervangen inc vloeistoffen (inc distributieriemen).
De sensoren zijn schoongemaakt (luchtmassameter e.d.)
De sensor bij je gasklep heb ik opnieuw afgesteld... Dat was iets van 300 mV (staat ergens in de vraagbaak van de 33).
Dus eigenlijk zou je zeggen dat je ik geen problemen bij zou mogen hebben.
Het volgende gebeurt.
Bij een koude start loopt de motor moeilijk (en valt af en toe uit). Als ik lichtjes het gas aanraak, valt de motor in een dip waar hij dan moeilijk uitkomt. Af en toe valt de motor zelfs uit.
Het gebeurt zelfs dat de motor vanzelf uitvalt omdat hij niet op toeren kan komen, remedie is gas geven zodat je ongeveer 1500 toeren maakt voor een periode van 15 seconde waarna de auto zelfstandig kan draaien.
Ik denk dat het omgevingstemperatuur afhankelijk is. In de zomer had ik het veel minder.
Wat zou dit nou kunnen zijn? Ik heb de gasklep / huis er al afgehaald en helemaal schoongemaakt. De auto doet het dan weer eventjes goed waarna het weer van vooraf aan begint. Ik ben ten einde raad.
Daarnaast haalt de auto als ik de motor bij 2000 toeren hou. Dan springt de motor van +/- 1850 naar de 2100 de hele tijd.
Best irritant want je merkt er veel van tijdens het rijden (als je tegen de 2000 rijdt).
Kunnen jullie mij hierbij helpen want ik wil het nu wel eens weten waaraan het zou kunnen liggen.
groeten & alvast bedankt,
Sander