A) de krukaspoulie op F moest staan,
B) de Rotor die geïnstalleerd moet worden het 'puntje' gelijk moet hebben met het keepje in de rand van het verdeelhuis (foto 1, rode pijl).
Mij leek het logisch dat na het afstellen van het onder punt A genoemde, de oude verdeler ook zo uit zou komen, dus met de ontsteekpunt boven het keepje. Kap eraf genomen en tot mijn verbazing wees de elektrode naar cilinder 4 (foto 2).
Omdat het nieuwe ding door de excentrische voet van de rotor idd ook alleen paste met de elektrode richting cilinder 4 was de verwarring compleet. Door het één slag draaien van de krukas zit de rotor wel op de door mij als zodanig geïnterpreteerde wijze (volgens Haynes) maar omdat ik nog nooit zoiets gedaan heb ben ik toch in vertwijfeling.
Uit de zoekfunctie begreep ik dat de rotor maar de helft van het aantal omwentelingen van de krukas draait. Ik begreep ook dat een blok wel kan lopen als de rotor 180 graden gedraaid zit (blok heeft namelijk wel gedraaid zo weten de hier aanwezige getuigen).
Aan de hand van de ploaties: Welke van de twee is goed: De eerste of de tweede foto?