Pas een Italiaantje aangeschaft met Weber-Marelli injectie op een 1.6 dohc motor in een auto van zo'n 1000kg. (bouwjaar '89, geen kat.) Karretje rijdt heerlijk, maar het enige probleem, wat er serieus aan scheelt is het benzineverbruik. Dat is met 1:7,5 bij snelweg km's met een streefsnelheid van 110 km/u echt VEEL te hoog!! Ik zou denken, dat dat wel rond de 1:13-15 zou moet liggen....... hij bokt soms een beetje (verzuipen?), maar met gasklep open gaat ie als de brandweer.

Inmiddels benzinedruk gemeten: die is gewoon goed. +/- 2.2 bar.
Koelwater temp. sensor gemeten, die is ook goed (maar dan nog lijkt me dat slechts procenten uitmaken en niet 50 - 75% verhoging. Ik had op de terugweg (1200km!) al zitten denken, wat het kon zijn en dacht, dat -indien te hoge druk of zo- het verbruik bij hogere snelheden dan beter zou kloppen. Warempel, vanaf Luxemburg zo'n 150 km/u gaan rijden tot aan huis en jawel, geen hoger verbruik, misschien zelfs lager!
Aangezien de druk goed is, denk ik nu aan lekkende injectoren. Klinkt dat plausibel?
En hoe kan ik dat verder bepalen, testen, etc.?
Ik heb dit recente topic over de verzuipende Alfa V6 doorgelezen, maar denk zelf niet direct aan hetzelfde probleem, daar mijn auto wel prima te starten en te rijden is.