
Normaal gesproken moet je de nokkenassen blokkeren met speciaal gereedschap,dat heb ik helaas niet

ja dat weet ik,maar die kapjes heb ik helaas niet.staan geen merktekens op. Je hebt speciale kapjes nodig, die op slecht één manier over de nokken van cil 3 of zo passen.
idd dat is een mogelijkheid,maar die zien liever dat ik de auto door hun laat reparerenKun je die kapjes dan niet ff lenen bij jouw vertrouwde Alfa garage/ onderdelenleverancier?![]()
Volgens Kluwer staan er merktekens op de poeliesja dat weet ik,maar die kapjes heb ik helaas niet.staan geen merktekens op. Je hebt speciale kapjes nodig, die op slecht één manier over de nokken van cil 3 of zo passen.
is er geen andere manier
Wordt lastig als ie al gebroken isIk ken de 1.4 ts 16v motor zelf niet maar voor de krukas zal er ergens altijd wel een merkteken staan dus al je die op tijd zet kun je altijd zelf nog een paar duidelijke merktekens op de nokkenas poelies aanbrengen. Als daarna al deze merktekens weer in lijn staan is de timing weer 100% hetzelfde als dat hij was met de oude riem.
Oh was 'ie gebroken. Ik vatte het op als versleten. (ja versleten is 'ie duidelijk ook als hij gebroken isWordt lastig als ie al gebroken isIk ken de 1.4 ts 16v motor zelf niet maar voor de krukas zal er ergens altijd wel een merkteken staan dus al je die op tijd zet kun je altijd zelf nog een paar duidelijke merktekens op de nokkenas poelies aanbrengen. Als daarna al deze merktekens weer in lijn staan is de timing weer 100% hetzelfde als dat hij was met de oude riem.
die zijn RIPmaar wat ik me nu eigenlijk afvraag we praten nu wel over de dis. riem, maar hoe zijn de kleppen nu de riem gebroken is. Is daar al naar gekeken. meestal kan je die ook vervangen.