do sep 29, 2005 12:49
Het is mij iig niet opgevallen dat ik maar 4 bougies had, maar ik heb dan ook geen rondedetijden gemeten of m'n 0-100 acceleratie getimed.

De verbranding zal allicht iets langzamer lopen (alles moet van 1 kant af branden i.pv. dat ie op 2 plaatsen begint), maar of je dan echt onverbrande benzine overhoudt? Ik heb ook geen kat (italie import), dus daar heb ik geen problemen mee. Dat sneller branden bij 2 bougies kan overigens wel mijn rauwe geluid verklaren. Misschien een leuk testje: Zet een relais in de aanstuurdraad van een van de ontstekingsmodules en schakel die eens in en uit onder het rijden. Wie wil dit eens proberen en de resultaten hier melden.
Ik bedacht nog een andere mogelijke oorzaak voor een terugval in vermogen: De nokkenas versteller. Als die niet meer werkt rij je altijd op 'stationair' timing.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS