Na een bezoekje aan de wedstrijdleiding gisteren wilde mijn Bertje niet meer starten.
Eric van Hinten en zijn sleutelhulp(denk ik) waren zo vriendelijk om me terug te duwen naar de paddock, onderweg nog een paar vruchteloze startpogingen gedaan, hij had er echt geen zin meer in.
Daarna vlak voor het opstellen de boel met startkabels en een accu van Robert Slop kunnen starten. Die accu overgezet, maar eenmaal ingebouwd, wilde hij daar ook niet mee starten.
Voor race 3 is hij dus uiteindelijk aangeduwd. En race uitgereden, na de race meteen de kar op. Thuis wilde hij wederom niet starten.
Hoofdverdachte wás de startmotor, die wilde immers niet rond.
Nou vind ik een startmotor uitbouwen een k-klus en omdat die eerder geen kuren had gehad, vanmorgen toch maar eens geprobeerd met de accu uit mijn spider(die heel nieuw is). En hop tikkie lopen.
De startmotor zal het probleem dus ws niet zijn. Dus maar even gaan meten. Met lopende motor heb ik 12,9 volt op de accu, ook licht het Generatore lampje flauwtjes op. Accu even losgekoppelt en dan geeft de dynamo maar 11,8 volt, beetje weinig. Spanningregelaar van mijn spider gepakt(is een elektronische ipv de ouderwetse mechnische in de racer) en hoppa 14 volt. Nu echter een heel duidelijk oplichtend Generatore lampje.
Mijn vraag nu, is de dynamo kapot? 14 volt is op zich prima, maar toch licht het lampje op?