Gebruikersavatar
twan
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: do dec 30, 2004 02:21
Locatie: Breda

alarm aansluiten op CV (33)

zo sep 25, 2005 06:00

ik wil mijn alarm aansluiten op de centrale deurvergrendeling.
het cv-kastje weet ik te vinden, maar hoe sluit ik mijn alarm hier op aan?

op het cv kastje zitten de volgende draden:
zwart: aarde
rood: constant 12 volt
rood: signaal voor vergrendelen
blauw: signaal voor ontgrendelen
bruin: ?
paars: ?

hoe sluit ik het aan? kan iemand mij meer vertellen, want als ik doe zoals ik denk dat het moet gebeurt er niks.
33 1.5ie

alfaRob33

RE: alarm aansluiten op CV (33)

zo sep 25, 2005 11:11

Twan,
Probeer eens dit....neem een spanningzoeker..zo een met een scherpepunt aan de voorkant, klem het kroko.bekje op de massa, prik nu in de draden, Bruin of Paars

nu weet jij welke is voor sluiten en openen,
natuurlijk moet wel het alarm via de massa werken

Suc6 met het uitzoeken
p.s
het mooiste is de aansluitingen te solderen :wink:

Gebruikersavatar
twan
Full Member
Full Member
Berichten: 263
Lid geworden op: do dec 30, 2004 02:21
Locatie: Breda

RE: alarm aansluiten op CV (33)

zo sep 25, 2005 16:58

op het CV kastje zitten een aantal draden, ik zal ze even noemen:
rood 1: 12v
zwart: chassis
rood 2: signaal deur open (ik zie met multimeter een stroomstoot zodra ik de deur ontgrendel)
blauw: signaal deur dicht (ik zie met multimeter een stroomstoot zodra ik de deur vergrendel).
paars: als de deur ontgrendeld is constant 12v en wanneer de deur vergrendeld is geen spanning.
bruin: als de deur ontgrendeld is geen spanning en wanneer de deur vergrendeld is constant 12v.

maar ondanks dat ik dit weet, is het me nog steeds niet gelukt om op afstand de deuren te bedienen.
(de alarmlichten knipperen wel als ik het knopje indruk op de aftandsbediening)

in mijn alarm's installatieschema staan de volgende mogelijkheden genoemd:
1. connection diagram for positive triggered central lock
2. connection diagram for negative triggered central lock
3. connection diagram for reverse polarity triggered central lock
4. connection diagram for positive loop central lock
welke is volgens jullie van toepassing in de 33?
33 1.5ie

Gebruikersavatar
164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 547
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:42
Locatie: IJmuiden
Contacteer: Website

RE: alarm aansluiten op CV (33)

zo sep 25, 2005 22:31

meeste alfa's worden met negatieve pulsen geschakeld, dus ik zou voor optie 2 gaan
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: alarm aansluiten op CV (33)

ma sep 26, 2005 08:48

Door bruin en paars naar massa (of heb je inmiddels die koperen pijp voor je aarde ingegraven?) te schakelen gaan de deuren open of dicht. Dit is dus idd een massageschakeld systeem.

De meeste universele alarmsystemen hebben meerdere schema's om ze aan te sluiten, afhankelijk van het type schakeling in de auto. Je moet dan het juiste schema opzoeken voor jouw type CV, dat lijkt me bij jouw alarm schema nr 2. Dus ik sluit me bij Arie aan.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: alarm aansluiten op CV (33)

ma sep 26, 2005 14:10

Heb ook mijn SW een kastje aangesloten om de CV op afstand te kunnen bedienen (ideaal als je je handen vol hebt). Heb toen alle gegeven uit de vraagbaak gehaald, door daar de elektrische schema's te volgen kom je er redelijk snel achter welke draad waarvoor dient.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

jdejager

RE: alarm aansluiten op CV (33)

ma sep 26, 2005 20:14

Het systeem is inderdaad massa gestuurd. Heb zelf ook AB in mijn 33 gemaakt en de deuren openen en sluiten door een verbinding te maken met je massa. Je moet de schakeldraden dus via je unit verbinden met de massa. Wat wel belangrijk schijnt te zijn is de lengte van de puls. Ik had een systeem waar je kon kiezen uit 8 seconden of een halve seconde puls. Je moet de korte puls hebben. De lange schijnt voor pneumatische deurmotors te zijn. Als je de lange puls gebruikt kan je deurmotor verbranden.

Terug naar “Algemene Technische vragen”