hoeveel olie die verbuikt op de kilometers hou ik niet bij. maar ik moet zeker om de anderhalve maand a 2 maanden bijna een liter bij doen dus vandaar maar ben net even naar halfords geweest 10w40 gehaald en een flesje voor bescherming van het blok enzz van wyns
maar wat ik zei over die flush heeft iemand daar zelf ervaring mee of moet dat echt door de garage gebeuren? want volgens mij moetje hele gasklephuis los en kleppendeksel eraf ofniet?
En hoeveel rijd je per maand?
Maar dat is toch het eerste wat ik zou doen: Bijhouden wat het verbruik is, anders kun je er niets over zeggen.
Ik weet niet wat het officiële standpunt van Alfa is over het olieverbruik van deze motor, maar het zou me niet verbazen als dat onder de 1000km per liter ligt.
En ik adviseer je toch iets vaker je olie te peilen en niet pas bij te vullen als er een liter bij moet, probeer hem boven de helft tussen min en max te houden.
Flushen hoeft niets voor los dat ook niet voor een oliewissel los moet. Gewoon flush middel bij de olie doen, tijdje laten draaien en dan olie verversen. Volg de instructies van het flush middel, Forte wordt vaak aanbevolen en heb ik zelf ook eens gebruikt. Maar of het je iets gaat helpen? Bij mij leek het olieverbruik iets verbeterd, maar ook niet echt significant.