kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

Krassen verwijderen vitrines (modelbouw)

ma mar 10, 2014 20:23

Ik heb een paar doorzichtige plastic vitrines (plexiglas op de sokkels) met krasjes. Hoe kan ik die verwijderen zonder dat het plexiglas dof wordt?
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Krassen verwijderen vitrines (modelbouw)

ma mar 10, 2014 21:05

het meest makkelijk is Brasso koperpoets. Met véél beleid (wattenstaafje) proberen, enig mat worden haast onvermijdelijk. Dat kun je wel weer met een lappenschijfje bij- polijsten.

Wat erg goed werkt is even "aaien" met zo'n vlampolijster/brander (op MEK) die veel bij juweliers en bij acrylaat (plexiglas) verwerkers wordt gebruikt. Hiermee worden de zaagranden vlam-gepolijst en/maar ook krasjes kun je er goed mee camoufleren, letterlijk een paar seconden werk. Met nagenoeg alle andere methoden wordt het alleen maar van kwaad tot erger..

Vraag ff aan Shannon in Voorschoten (www.shannon.nl ) , is een leverancier van de machines maar die weten wellicht iemand in de buurt, of doen het misschien wel ff voor je met een demo apparaat ??
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Krassen verwijderen vitrines (modelbouw)

ma mar 10, 2014 21:36

Met commandant 4 en swirl van meguiare poets ik de zijruitkappen van mijn 75 als er weer krassen op zitten van het herhaaldelijk wassen.
Wordt net zo mooi als glas !

Terug naar “Algemene Technische vragen”