Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Identificatie Giulia (?) achterlicht- wat is dit nu weer?

wo sep 21, 2005 10:14

Amici,

Ik was voor Giulia2000TS op zoek naar een achterlicht toen ik onderstaand Altissimo achterlichtglaasje tegenkwam.
Gewoon een Giulia <'69 kapje dacht ik, totdat dat me opviel dat het achteruitrijlicht ontbreekt! Ik heb even snel door de literatuur gebladerd maar elke Giulia die ik daar tegenkom heeft gewoon een wit gedeelte in de achterlichten. Dus wie (GiuliaBianca waarschijnlijk..) weet waar dit vandaan komt?

Afbeelding
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Giulia555

RE: Identificatie Giulia (?) achterlicht- wat is dit nu weer

wo sep 21, 2005 10:29

Komt van de allereerste serie Giulia's...achteruitrijlicht zat toen of niet gemonteerd of los aan de bumper zoals bij mijn ex-Giulia:

Afbeelding

Joel
Full Member
Full Member

wo sep 21, 2005 16:58

Mijne heeft het ook niet, had ik ook nog niet eerder gezien:
Afbeelding
GT 1600 Junior

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 21, 2005 20:38

@Wilbert, antwoord is reeds gegeven

Het is wel niet gewoon < 69, das te simpel voor Alfa :wink:

De eerst Giulia Berlina's hadden deze achterlichten , later zo rond eind 63 hebben de 1600's Ti's de achteruitrijlichten geintegreerd in de unit, de 1300's bleven nog even met de oude achterlichten, na 66 alle typen met achteruitrijlichten geintegreerd,
Let wel, dit zijn de "kleine" achterlichten met de ribbel
De voorserie Supers van begin 65 hadden al de "moderne" achterlichten, de grote dus maar deze zijn dus weer anders van elektrische aansluitingen dan de "productie" Supers van 66, optisch en merk gelijk, aansluiting anders dus

Zelfde verhaal voor de remmen, de eerste Giulia Berlina's hadden de veloce trommelremmen van de Giulia 101, daarna een tijdje voor Dunlop schijfremmen en achter
Giulia 101 trommel, daarna voor en achter Dunlop schijfremmen, daarna over op ATE

Ik heb zelf een "voorserie" Super (maart '65), kom nog regelmatig dingen tegen die anders zijn dan op de "productieversie"

Blijft een beetje een ondoorzichtige materie die Alfaatjes :?
trasforma il meglio in massimo

Alfarmada

wo sep 21, 2005 22:04

M'n 1300-tje ('65) heeft ook de geintegreerde achteruitrijlichten en de Dunlop remmen.

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 23, 2005 09:27

Waar waren we toch zonder Roland... :lol:

Ik ben toch niet helemaal gerust gesteld.
Als ik bijvoorbeeld door de 'Alfa Romeo Giulia Berlinas' testberichten lees, staan op alle foto's (vanaf '62) achterlichten incl. achteruitrijlichten.
Ik heb nog geen fabrieksfoto kunnen vinden met bovenstaande glaasjes. En hier duiken er al twee Giulia's op met deze kapjes. Blijft altijd lachen met die Alfa's

@ Joel: heb jij dan helemaal geen achteruitrijlicht? (BTW ik kwam gisterenavond met de Giulia terug van tanken in Veldwezelt over de Tongerseweg, maar rij je nu Range Rover?..)
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 23, 2005 09:50

Net zo ver als met , ook nergens :wink:
mijn verhaal is ook een beetje gebaseerd op eigen ervaringen, dus de jaartallen kunnen wel wat afwijken.
Oude Giula's hebben ook geen achteruitrijlicht schakelaar, is in de kabelboom ook niet meegenomen, ook is het zo dat veel exemplaren door de toenmalige eigenaar voorzien zijn van gadgets van latere types, het was een beetje de tendens in de sixties om de oudere exemplaren qua look om te bouwen naar de toen nieuwe versies
trasforma il meglio in massimo

Joel
Full Member
Full Member

vr sep 23, 2005 18:18

Ik ben in officiele documentatie ook nog nooit een Giulia zonder wit deel in achterlichten tegengekomen, ook niet de oudere types.
Ik heb idd ook geen ander bijgeplaatst achteruitrijlicht, misschien best lastig voor auto's achter me. Op de (huidige) V-bak zit wel een schakelaar ervoor.
Overigens, op mijn Berlina zitten wel achteruitrijlichten, maar die werken alleen met ingeschakelde verlichting!!

En ja, heb er nu ook een Range Rover bij... Vandaar ook wat te koop.
GT 1600 Junior

Terug naar “Algemene Technische vragen”