Vandaag de boel vervangen, ging niet helemaal volgens plan.
Remslangen aan de rechter achterzijde kwam niet los, moertje van de aansluiting op de remleiding draaide bijna dol. Zelfde probleem bij de voorste remklauwen, eigenlijk ongelofelijk dat ze daar moeren van een dergelijk zacht materiaal gebruiken.
Linksachter dreigde het al helemaal mis te gaan. Remslang daar wel los gekregen, maar de nieuwe rvs-omvlochten remslang ging er neit lekker in en trok de hele tijd schuin. Schroefdraad in de klauw was naar de knoppen, waarbij mijn vermoeden bestaat dat dit al in het verleden gebeurd is. Maar doordat de rvs-slang ook schuin trok, was daarvan ook de schroefdraad gaar. Met ander woorden, ik kreeg zowel de oude als nieuwe slang er niet meer op gezet, omdat zowel de slang als klauw de schroefdraad kapot was.

Ik was bij de DHZ-garage, dus begon 'm al te knijpen dat ik niet thuis zou komen.
Ondertussen vanalles gebeld om te kijken of ik ergens anders een klauw vandaan kon toveren, maar zowel de bedrijven, sloperijen als mensen in mijn Alfa-kennissenkring konden me niet helpen. Bestellen kon wel, maar dan zou ik 'm pas dinsdag binnen hebben en zou me €210,- kosten. (voor een kleine 1-zuiger klauw

)
Uiteindelijk naar een autospeciaalzaak gegaan en een nieuwe draad in de klauw laten tappen en een daarbij passende slang gezocht. (voor de zekerheid ook maar met Loctite vast gezet).
Denk dat ik me ook maar een setje achterste klauwen zoek en die ook maar opknap. Hoe ik de boel los ga krijgen moet ik me nog eens even bedenken, laatste optie is om dit gewoon door de garage te laten doen.
Dus! Geen gereviseerde klauwen en Goodridge-slangen, maar wel rondom nieuwe schijven en Ferodo's geplaatst. Ook nog schokbrekers er af gehaald en beide veerpootlagers vervangen. Ik voelde die namelijk al een tijdje wat klapperen, dus daarom gelijk mee genomen.
Voorkant voor/na
Achterkant voor/na