Ben zeer benieuwd naar jouw circuit ervaring met deze band.
Hij heeft nl een straat aanduiding en geen slick nominatie.
Mij is door ervarings deskundigen uitgelegd dat deze een andere opbouw van het karkas hebben en minder geschikt zijn voor het circuit.
succes Jan
ff een update n.a.v. mijn debacle-race (koppakking lek) op Zolder, een paar weken geleden:
De buitenranden van de Fedima's heb ik toch behoorlijk "blauw" gereden. Op dezelfde spanning vertrokken als daarvoor op Assen (vergelijkbare temperatuur), en "warm" op beide baantjes 2,3 tot 2,4 bar op de meter, een waarde waarbij de Kumho's het in ieder geval zeer goed deden. Ongetwijfeld wat "lomper" gereden op Zolder (met de twee keer "verplicht" shortshiften/halfgas bij die &^#%@$ geluidspalen word ik altijd errug ongeduldig en ongedisciplineerd op de rest van de baan...). Wat me opviel is dat de wangen van de Fedima's bij het op- en afrijden van de trailer zichtbaar "inzakken" als je net vanaf het asfalt de oprijplaten aantikt met de banden en/of van de trailer af de oprijplaten opduwt, de Kumho's geven geen krimp. De wangen van de band zijn dus een stuk minder stijf.. Oops.. En waarom zag ik toén pas het "M & S" teken op de wang van de band ???
Het is dus een gecoverde straatband.. Nu snap ik het bericht van Leuv. Okee... Maar ik kan me nog steeds een beetje verschuilen achter m'n jongetjes-enthousiasme als het om (race) auto's gaat en m'n totale non-technische achtergrond.. Maar ik leer in redelijk snel tempo..
Niet gehinderd door enig objectief vergelijkingsmateriaal en/of kennis: de Fedima's "plakken" zodanig dat je niet hoeft te twijfelen dat je op een slick rijdt, het verschil met de R888 is best voel- en merkbaar, maar ik denk dat ze bij het betere en/of lompere circuitwerk (of op banen met relatief veel langzame/krappe bochten) zodanig gaan flexen dat ze te heet worden en je de buitenranden van de band voortijdig oprookt. Mij was al eerder opgevallen dat de Juul met de Fedima's vóór toch eerder in de onderstuur-modus gaat.
De twee Fedima's gaan even "het schapje op", voor straks op de "T-car". Ga komende winter een tweede (semi) race-Juul in elkaar knutselen (waarschijnlijk street-legal) met een 160-170 PK TS "endurance" motor (eentje die dus gewoon een tonnetje kan lopen...<grijns>) erin waar pappie lekker mee kan trackday-en zonder de race-Nord op te roken en zoonlief straks, (als 'ie zijn licentie heeft) ook een beetje in kan gaan sturen. De verzameling rubber komt dus wel op..