Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

stuurbekrachtiging wordt te heet

do mei 16, 2013 13:13

op mijn auto gebruik ik een stuurpomp van een 164 en een stuurhuis van een 75. na ca 15min wordt de olie zo heet dat die begint te schuimen en niet veel later zijn de seals van de pomp overleden. dit ondanks dat ik gebruik maak van twee koelers
heeft iemand ervaring met de combo 164pomp met 75huis of een idee wat de reden kan zijn? (btw de pomp is goed aangesloten en werkt prima zolang niet te heet)
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: stuurbekrachtiging wordt te heet

do mei 16, 2013 16:06

Wat voor stuurbekrachtigingsvloeistof gebruik je? Wellicht moet er een andere in die beter hittebestendig is?
En je weet je ook zeker dat alle leidingen van het systeem correct aangesloten zitten? Dus Vloeistofreservoir -> pomp -> stuurhuis -> koelers -> vloeistofreservoir?
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: stuurbekrachtiging wordt te heet

do mei 16, 2013 16:40

Zijn de pomp en stuurhuis wel samen te voegen? Als de flowrate of juist de druk van de 75 pomp erg veel anders is dan de 164 pomp kan dat dit soort problemen geven.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: stuurbekrachtiging wordt te heet

do mei 16, 2013 18:32

de boel is correct aangesloten, en ik gebruik atf dexron II
dat met die flowrate dat bedoel ik dus , is er iemand die daar gegevens van heeft of uit praktijk daar wat zinnigs over kan zeggen, ik ben idd bang dat de zaak niet compatibel is
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Terug naar “Algemene Technische vragen”